קנדי

תוכן עניינים

מטיילים רבים נוהרים אל העיר קנדי שבסרי לנקה מסיבות שונות. יש מי שתרים אחר קורסי מדיטציה, מופעי ריקוד מסורתיים בזמן שאחרים פשוט רוצים לנוח וליהנות מהנופים הירוקים המרהיבים שמקיפים אותה. הישארו אתנו ותגלו בשורות הבאות את כל האינפורמציה החיונית שתאפשר לכם להכיר את העיר האהובה מקרוב.

הכירו את קנדי

קנדי (Kandy) המופלאה ממוקמת בין מטעי תה וגבעות ירוקות בגובה של כ –500 מטרים מעל פני הים. העיר ידועה כבירת ה"היל קאנטרי", שנחשב לאזור הררי וקריר באי הקטן. היא נחשבת לעיר השנייה בגודלה בסרי לנקה ומי שרוצה להגיע אליה מקולומבו צפוי לעבור מרחק של כ -115 ק"מ שמוקפים בנופים מרהיבים. 

העיר קנדי, סרי לנקה

אטרקציות מרכזיות בקנדי

יש מגוון רחב של אטרקציות בקנדי שיכולות להתאים לתרמילאים, משפחות עם ילדים, זוגות צעירים ועוד. הנה פירוט קצר אודות האטרקציות הטובות ביותר:

הגן הבוטני – Royal botanical gardens

הגן הבוטני של קנדי נחשב למרשים ביותר שקיים בסרי לנקה. מדובר במקום רחב ידיים שמשתרע על פני 147 דונם. ניתן למצוא בו מעל ל–4,000 סוגי צמחים שונים. חשוב לציין שהסיור במקום מצריך ליווי מטעם מדריך מקומי, שכן, ברוב המקרים, קשה לתיירים להבחין בצמחיה המיוחדת ולהכיר אותה לעומק. הדרכה שתינתן מצד איש מקצוע תאפשר להציג את המקום על הצד הטוב ביותר. ליווי מסוג זה יאפשר גם להכיר מקרוב את החיות שעוברות בין השבילים. מדובר בבעלי חיים מיוחדים שניתן לראות אך ורק בסרי לנקה. שימו לב – מומלץ להגיע למקום עם ספר קריאה או מארז לפיקניק, כדי שתוכלו ליהנות מהמדשאה הענקית שנמצאת במרכז הגן לאחר הסיור.

הגן הבוטני בקנדי, סרי לנקה

בית יתומים לפילים –  Pinnawala Elephant Orphanage

בשנת 1975 הוקם בית היתומים לפילים שמטפל ומגן על פילים שנותרו יתומים מסיבות שונות. המטרה של מקום ייחודי זה היא להביא להבראתם של הפילים, כדי שאלה יוכלו להתקיים בטבע הפתוח ללא עזרה מצד גורמים חיצוניים. ביקור במקום עשוי להזכיר לכם שמורת טבע בשל המרחבים העצומים שהוא כולל. כדאי להגיע למקום קצת לפני השעה 10 בבוקר, שכן אז תוכלו לחזות בפילים שיוצאים בשיירה ארוכה אל נהר ה–Maha Oya שנמצא במקום. 

מקדש השן – Temple Of The Tooth

המקדש משמש את מאמיני הדת הבודהיסטית והוא נחשב כאתר בעל חשיבות עליונה עבורם. הוא מורכב מ-8 צלעות ובתוכו נמצאת השן של בודהה. הכניסה אליו כרוכה בתשלום, כך שחשוב להיערך לכך מראש. ניתן לערוך סיור במקום ולראות מקרוב את השן המדוברת ואת התפילות שמתקיימות במקדש. 

מקדש השן בקנדי, סרי לנקה

מתי כדאי לבקר בקנדי?

תיירים רבים תוהים לגבי הזמן המתאים ביותר לביקור בעיר קנדי שבסרי לנקה, משום שהם מודעים לקיומם של המונסונים. מי שרוצים לטייל בתקופה ה"יבשה" צריכים להגיע לקנדי בין החודשים דצמבר לאפריל. בתקופה זו יורדים מעט גשמים והטמפרטורות נעות בדרך כלל בין 22  ל–30 מעלות.

ניתן להגיע לאזור גם בתקופת בין המונסונים שמתקיימת בין החודשים ספטמבר לנובמבר. חשוב להדגיש שצפויה להיות לחות גבוהה בתקופה זו וכדאי להצטייד במעילי גשם או מטריות גם בחודשים אלה, שכן צפויים לרדת במהלכם גשמים אקראיים.  

מה אסור לפספס בקנדי?

תיירים רבים שמגיעים אל קנדי ממליצים לבקר בסנטרל מרקט שממוקם בסמוך לתחנה המרכזית. מדובר בחוויה בלתי נשכחת שתאפשר לכם להכיר את התרבות המקומית מקרוב. תכינו את עצמכם לריחות, צבעים וטעמים שיחרטו לכם בזיכרון. חשוב לדעת מראש שמדובר במקום רועש למדי בשעות היום, לכן מומלץ להגיע לקראת החשיכה וליהנות ממרחב שקט יחסית ומטעימות של פירות מיוחדים שנמכרים במקום.

דרכי התניידות

ניתן להגיע אל רוב המקומות שבעיר באמצעות טוק טוק או בהליכה רגלית. מומלץ לברר מראש עם תיירים שנמצאים במקום פרטים אודות מחירי הנסיעה שצפויים להשתנות בהתאם לקריטריונים הבאים:

  • מרחק הנסיעה
  • שעת היציאה
  • העונה שבה אתם מטיילים

תרגישו בנוח להתמקח עם נהג הטוק טוק אם אינכם יודעים מה המחיר הקבוע. שכן, המחיר הראשוני שיוצע לכם צפוי להיות כפול מהמקורי.

לסיום

עד כאן כל האינפורמציה שחשוב להכיר לפני שמגיעים לביקור בקנדי. בשלב זה אתם יודעים איך מתניידים ומה אסור לפספס כשמגיעים למקום. כעת נותר לכם להכין מסלול שמתאים לסגנון הטיול שלכם ולשלב בו אטרקציות בקנדי, כדי שתוכלו ליהנות מחופשה בלתי נשכחת.

אהבתם? שתפו מאמר זה!