טיול גלישה בסרי לנקה

תוכן עניינים

סרי לנקה נמנית בין מוקדי התיירות הנחשקים ביותר בעולם. היא מושכת אליה מדי שנה המון מבקרים וחלק לא מבוטל מהם גולשים מתחילים ומנוסים, אשר סקרנים להכיר את מי שנחשבת לאחת המדינות המומלצות ביותר לגלישה. מהי העונה המומלצת לטיול שכזה, איזה חופים הכי טובים וכמה עולה חופשת גלישה בסרי לנקה? על כל אלה ועוד נענה ממש עכשיו.

טיול גלישה בסרי לנקה – למי זה מתאים?

אם בעבר חופשה בסרי לנקה פנתה למי שאוהבים את החופשה שלהם בסגנון בטן-גב ומי שמחפשים יעד עם המון טבע שאפשר לחקור לעומק – בשנים האחרונות היא מושכת אליה קהל חדש, סקרן ונרגש – חובבי הגלישה.

ככזו, מבקרים בה מדי שנה המוני גולשים מכל הרמות – מתחילים, מקצוענים וכל מה שביניהם, שרוצים ליהנות מחופים יפהפיים, גלים איכותיים, מחירים נוחים ואווירת צ'יל נהדרת שהופכת את החופשה להרבה יותר מסתם חופשת גלישה.

מבחינת הגלים עצמם, הגלים בסרי לנקה נחשבים מצוינים והחופים המבודדים הופכים את סרי לנקה ליעד נהדר לגולשים מכל הרמות, כך שבין אם אתם מתחילים ורוצים להישאר כאלה, או מקצוענים שמחפשים היכן להתפתח ולהשתפר, לא תתאכזבו ממנה.

טיול גלישה בסרי לנקה

טיולי גלישה בסרי לנקה לאורך השנה כולה

אחרי שהבנו למה חופשת גלישה בסרי לנקה היא משהו שכל אחד יכול להתחבר אליו, הגיע הזמן להחליט מתי כדאי לצאת לחופשה כזו. למרבה ההפתעה, בשונה מחופשה משפחתית או טיול תרמילאים, מבחינת גלישת גלים סרי מומלצת לאורך השנה כולה.

איך זה קורה? היות ומדובר במדינת אי, היא מלאת חופים מסוגים שונים ובנוסף, האקלים באזורים השונים, שונה גם כן. במילים אחרות – כל אזור נמצא בשיאו מבחינת נתוני גלישה בתקופה אחרת בשנה, כך שלא משנה מתי תנחתו באי, תמצאו מקום בו זהו הזמן המושלם לגלישת גלים. ובגדול –

  • דרום-מערב סרי לנקה: מרץ-נובמבר
  • צפון-מזרח סרי לנקה: מאי-ספטמבר

חופשת גלישה בסרי לנקה – לעלות על הגל הנכון

כאמור, בסרי לנקה יש המון חופים וכל אחד מושך אליו גולשים ברמה אחרת, אז אם גולשים מתחילים וחששתם שמא תנאי הגלישה בסרי לנקה גדולים עליכם, או להפך – גולשים מנוסים אשר תוהים האם תמצאו עניין ואתגר – אתם צפויים להיות מופתעים לטובה.

למה דווקא גלישת גלים בסרי לנקה?

יש הרבה מקומות בעולם שמציעים חוויה טובה עבור גולשי גלים, אז למה דווקא סרי לנקה? ראשית, בגלל כל מה שמסביב – מדובר באי יפהפה עם אטרקציות נהדרות, חוויה קולינרית מוצלחת, מקומות לינה נהדרים, חיי לילה ומסלולי טיול מדהימים בחיק הטבע.

ומה לגבי הגלישה עצמה? סרי לנקה היא אחד היעדים היחידים בעולם שמציעים תנאים טובים לגלישה לאורך השנה כולה ובו בזמן, היא מתאימה לגולשים מכל הרמות כך שכל אחד ימצא את הגל הנכון עבורו.

איך זה אפשרי? פשוט מאוד – בעוד שקו החוף בישראל מציע בעיקר שבירת חוף (Beach Break) המתאים לגולשים מתחילים, קו החוף בסרי לנקה מציע מגוון סוגי שבירות, לרבות שבירת ריף (Reef Break) אשר מתאים לגולשים מתקדמים. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון כי הגלים בסרי לנקה אינם גבוהים במיוחד (0.25-2 מטר).

נקודות גלישה וחופים מומלצים בסרי לנקה

לפני שנחלוק איתכם את נקודות הגלישה והחופים המומלצים ביותר בסרי לנקה, חשוב לקחת בחשבון 3 דברים:

  • החופים המומלצים משתנים בהתאם לעונות השנה .
  • חוץ שנחשב מומלץ לגולשים ברמה מסוימת, לא בהכרח יהיה אטרקטיבי לגולשים מרמות אחרות.
  • גם המחיר הוא חלק מהמשוואה – יש אזורים בהם הלינה יקרה לעומת אחרים ובשיא העונה הכל יקר יותר לעומת חופשת גלישה מחוץ לעונה (בהמשך הכתבה ניגע לעומק בנושא זה).

ארוגם ביי (Arugam Bay)

ארוגם ביי הוא אחד מאתרי הגלישה הפופולריים ביותר בדרום-מזרח סרי לנקה ויש שיגידו, בעולם כולו, עם מוקדי גלישה רבים כך שגם בשיא העונה הוא לא נחשב צפוף מאוד (ביחס לכמות הגולשים בו זמנית). נוסף לאלה, יש בו גלים שמתאימים לגולשים מכל הרמות.

ככזה, הוא זוכה לארח מדי שנה את תחרות הגלישה הבינלאומית אך לא מעט גולשים שנמצאים בתחילת דרכם מוצאים אותו אטרקטיבי גם כן.

היקדואה (Hikkaduwa)

היקדואה היאעיירה ציורית בדרום-מערב סרי לנקה אשר מושכת גולשים מרמות גלישה שונות, בזכות שלוש נקודות גלישה נהדרות המציעות חוויה ייחודית. נוסף לגלישה, זהו יעד נהדר לשנירקול וצלילה ולא מעט מהנופשים באזור נהנים מרביצה על החוף או במילים יפות – חופשת בטן-גב.

ככזו, היקדואה בשיא העונה יכולה להרגיש עמוסה יותר, אבל זה חלק מהקסם שלה. בעיירה עצמה תמצאו בתי קפה מקסימים, חנויות גולשים, מסעדות, פאבים ואטרקציות שונות. למען הסר ספק, גם כאן נערכת תחרות גלישה מפורסמת וכל מי שמבקר בה, נשבה בקסמה.

ווליגמה (Weligama)

עיירה מתויירת אשר מושכת אליה מבקרים רבים והמון גולשים. יש בה מסעדות, מלונות ושאר נקודות עניין לתיירים ומבחינת גלישה, זהו אחלה מקום לגולשים מתחילים, מה שאומר שיש בעיירה הרבה בתי ספר לגלישה והיא עמוסה מאוד כמעט לאורך השנה כולה.

גול (Galle)

עיירת חוף מקסימה עם אווירה אירופאית נהדרת, רחובות הולנדים, מסעדות, חנויות בוטיק וחופים מרהיבים. עבור גולשים, החוף המומלץ ביותר הוא חוף דוואטה (Dewata) אשר מושך אליו בעיקר גולשים מתחילים.

קבלנה (Kabalana)

חוף מקסים עם לודג'ים נהדרים להתארח בהם ובתי ספר לגלישה המציעים קורסים לכל הרמות, לרבות גולשים מתקדמים. הגלים באזור זה נחשבים גבוהים מהממוצע לסרי לנקה ויכולים להגיע לכדי 3 מטרים.

לא רק גלים – מה עושים אחרי שיוצאים מהמים?

חופשת גלישה מטבעה מתרכזת בכל מה שקורה כשאתם עולים על הגל (תרתי משמע), אבל גם אם תבלו מבוקר עד שקיעה במים, יש לא מעט שעות שתבלו על החוף ולכן כדאי לבחור יעד שתמצאו בו עניין גם מעבר לגלישה.

למרבה השמחה, בדרום סרי לנקה כמו גם בצפון האי, תמצאו חופים נהדרים בהם פינות חמד שקטות למצוא בהן מרגוע, ריזורטים מפנקים לצד אכסניות צבעוניות, מסעדות חוף, נופים נהדרים, אטרקציות ומקומות בילוי.

את כל אלה כדאי לקחת בחשבון לא רק מבחינת אווירה, אלא גם מבחינת עלות החופשה ובדיוק על כך נתעכב עכשיו –

כמה עולה טיול גלישה בסרי לנקה?

מחיר לטיול גלישה בסרי לנקה מורכב מכמה פרמטרים:

  • טיסה – החל מ-600 דולר וצפונה.
  • לינה – יש מגוון רחב של מקומות לינה – אכסניות – החל מ-10 דולר, מלונות – עשרות ע מאות דולרים (תלוי ברמה) וכל מה שביניהם.
  • ציוד – לגולשים מנוסים מומלץ להגיע עם גלשן, אחרת – ניתן לשכור גלשן במקום – 3-8 דולר ליום בממוצע.
  • נסיעות – משדה התעופה ליעד, בין היעדים עצמם. המחיר תלוי במרחק.
  • אוכל – ההוצאה הזניחה ביותר בטיול מכיוון שהאוכל בסרי לנקה זול מאוד – לכל היותר כמה דולרים לארוחה.
  • אטרקציות וכל מה שמסביב – יש שבחינם, יש בעשרות דולרים ויותר.

בשורה התחתונה – יש הוצאות פחות או יותר קבועות כמו טיסה והשכרת ציוד, הוצאות זניחות כמו אוכל והוצאות עם טווח מחירים רחב כמו לינה, נסיעות ואטרקציות, אבל אם לוקחים בחשבון את המאסט (טיסה, לינה, אוכל, נסיעות וקצת בזבוזים) אז חופשה זולה תעלה החל מ-1,000 דולר לשבוע והשמים הם הגבול.

אהבתם? שתפו מאמר זה!