סיגיריה

תוכן עניינים

במעמקי סרי לנקה, בין עמקים קסומים לג'ונגלים זרים ומסתוריים, מסתתרת לה עיר עתיקה ועשירה בהסטוריה ותרבות סרי לנקית אותנטית. שמה של העיר הזו הוא סיגיריה – מפלאי היצירה של האדם, מאז בנייתה ועד היום. במאמר זה נציג את כל שיש לדעת על העיר. 

הקדמה

סיגיריה הינה עיר עתיקה הממוקמת במדינת סרי לנקה שביבשת אסיה. היא יושבת על גבי הסלע הגדול ביותר באיזור המרכזי של סרי לנקה.

העיר הוקמה במאה השישית לספירה (לפני כמעט אלף ושש מאות שנים!). פלא זה מהווה יעד תיירותי ותרבותי מרשים ומרתק, אליו מגיעים מטיילים מכל העולם – זאת בכדי ליהנות מהמראות, להיספג בתרבות ולהרגיש את הקסם שבמקום מרשים שכזה.

ההיסטוריה של סיגיריה, סרי לנקה

ההיסטוריה של סיגיריה מתפרסת לאורך שנים רבות. הסיפור שלה מתחיל במאה השלישית לספירה, בתקופה בה נזירים בודהיסטים חיו במערות שבסביבת העיר המיועדת.

כמה עשרות שנים לאחר מכן, הפרק החשוב בתולדותיה מגיע – שנת 477 לספירה. הנסיך הסרי לנקי באותה התקופה, שבדיוק עלה לכס המלוכה, בנה מבצר מרהיב בראש הסלע התלול המכונה "סיגיריה". הקמת העיר קרתה לאחר נצחונו על אויביו, ובשל זכייתו, ביסס המלך את העיר סיגיריה כמרכז דתי ותרבותי בליבה של סרי לנקה.

סלע סיגיריה, סרי לנקה

סיגיריה, כיום

כיום, העיר סיגיריה מסמלת את המפגש שבין ההיסטוריה והטבע במדינת סרי לנקה. עיר מיוחדת זו נמצאת במרכזו של ג'ונגל ירוק ומהפנט ועל פני סלע עצום וייחודי.

פרמטרים אלו הופכים אותה למקום המושלם לכל אלו שמחפשים פלאים טבעיים, חשיבות היסטורית, מסעות אותנטיים אל תוך הטבע ומעל הכל – חווית מזרח אותנטית בליבה של מדינה מיוחדת, שהיא גם קסם בפני עצמה.

נכון להיום, המבנים שהיו פעם העיר עצמה עומדים איתנים וכמו כן, מבוצעים מאמצים רבים לשמרם במצב ראוי. המבקרים שמגיעים למקום מתבקשים לשמור על ניקיונו ועל שלמות כל שנמצא בו.

איך מגיעים?

ההגעה לסיגיריה פשוטה ונגישה. העיר העתיקה נמצאת בלב ליבה של סרי לנקה – במרכז האי. ההגעה אליה מתבצעת באמצעות רכב או טיסה לשדה התעופה הקטן של סיגיריה. בכדי להגיע למקום, כל שתצטרכו לעשות זה לנחות בנמל התעופה הבין-לאומי של סרי לנקה – שדה התעופה של קולומבו – ולבצע אחת משתי פעולות:

  • נסיעה ברכב: הדרך לסיגיריה פסטורלית ומהפנטת. בכדי להגיע אליה, מומלץ לשכור רכב ולעשות מהמסע טיול בפני עצמו. המסע אל עבר העיר העתיקה יכול להוות חוויה לא פחות משמעותית מההגעה אליה. לחליפין, ניתן לחפש הסעות מאורגנות או לקחת מונית לאיזור, אך אופציה זו אינה משתלמת – המחיר לא יהיה רחוק משכירת רכב והפרטיות תיפגע משמעותית.
  • טיסה ישירה: לאחר שתנחתו בקולומבו, תוכלו לרכוש כרטיס טיסה לשדה התעופה הקטן שבסיגיריה. דרך זו הינה הפשוטה ביותר להגיע לעיר, אך בעת שתרכשו טיסה תוותרו על הנופים והמסע שבדרך אל העיר. אופציה זו מומלצת לאלו שמגיעים לסרי לנקה עם הגבלת זמן.

גני המים של סיגיריה, סרי לנקה

אטרקציות מומלצות בסיגיריה

מעבר לאווירה הקסומה, לנופים עוצרי הנשימה ולתרבות העשירה שנמצאת באיזור העיר העתיקה סיגיריה, תמצאו גם אטרקציות נוספות. מעבר לכל הטוב שבטיול באיזור, להלן שלוש אטרקציות מומלצות באיזור העיר סיגיריה:

  1. גני המים: אחת האטרקציות המרשימות ביותר באיזור סיגיריה הינה "גני המים". אלו למעשה תוצאה של תופעה טבעית לחלוטין – סלעי גרניט שנמצאים באיזור מתמלאים ונחצבים על ידי מי נהר שזורמים מרכס הררי סמוך. בשל התופעה הזו, תוכלו ליהנות בביקור בגני המים הטבעיים שבסיגיריה מטבע קסום ושואב, שמורכב מאבנים יפות, המכילות מים נסתרים בתוכן. זהו המקום המומלץ ביותר לצילום באיזור סיגיריה.
  2. גן הסלעים: גן נוסף שתמצאו באיזור סיגיריה הינו "גן הסלעים". איזור זה מכיל סלעים בצורת חצי עיגול, שנוצרו באופן טבעי לחלוטין. המראות הסוריאליסטים במקום גורמים לו להשאיר רושם מרהיב של עבודת יד הטבע אצל המבקרים בו.
  3. מקדש המערות בדמבולה: בדמבולה שבקרבת העיר העתיקה סיגיריה ישנו מקדש ובו מסתתרות להן מערות גדולות במיוחד. מערות אלו שימשו לנציגי דתות שונות כמקום תפילה והתחברות רוחנית. במערות תוכלו למצוא איורי קיר מקוריים, שיוסיפו לחוויה התרבותית הייחודית שבביקור בסיגיריה.

גן הסלעים, סיגיריה, סרי לנקה

לסיכום

במאמר זה הצגנו את כל שיש לדעת על עיר נפלאה זו. סיגיריה, העיר העתיקה שבסרי לנקה, הינה יום התיירות המושלם לכל אלו שמחפשים לגלות טבע, תרבויות ייחודיות, הסטוריה עשירה ונופים להם אין שני. זהו מקום חובה לביקור עבור כל מי שמגיע למזרח הרחוק ומחפש ליהנות מאותנטיות ללא השוואה.

אהבתם? שתפו מאמר זה!