עונות בסרי לנקה ומזג האוויר באי

תוכן עניינים

האם יש בסרי לנקה עונות?

כן, בסרי לנקה יש שתי עונות עיקריות: יבשה ורטובה (גשומה). מזג האוויר בסרי לנקה הוא טרופי ולכן אלו שתי העונות בינן הכי קל להבחין. אך מכיוון שהאי מחולק על ידי אזור הררי במרכזו, יש להבדיל בין שתי עונות מונסונים גשומות שונות: צפון ומזרח לעומת דרום ומערב.

המונסון הדרום-מערבי מכונה מונסון "יאלה" (YALA) והוא מכה באזור זה של סרי לנקה בחודשים מאי-ספטמבר. בצפון-מזרח האי תיתקלו במונסון "מאהא" (MAHA) בחודשים נובמבר-פברואר.

יש גם שתי עונות המכונות "בין המונסונים": מרץ-אפריל ואוקטובר-נובמבר. בעונות אלו צפויים גשמים קלים בשעות אחה"צ והערב ברוב רחבי סרי לנקה, אך לא אמורים להיות מונסונים קשים.

פילים מתקררים בנהר במזג האוויר החם של סרי לנקה

מה העונה המומלצת בסרי לנקה?

בדרום סרי לנקה ובמערב האי (קולומבו, נגומבו, ווליגמה והחופים) העונה היבשה והמומלצת היא בין דצמבר למרץ. בתקופה זו הלחות גם היא נסבלת יותר ומזג האוויר בסרי לנקה באזור זה טוב יחסית.

גם במרכז סרי לנקה (האזור ההררי הכולל את קנדי, דמבולה, סיגריה וכו') מומלץ לבקר בחודשים דצמבר-מרץ. האזור ההררי הוא ככלל האזור היבש יותר באי.

מכיוון שאזורי דרום סרי לנקה וההרים הם האזורים הפופולריים ביותר בסרי לנקה (רוב הטיולים לסרי לנקה גם הם יקחו אתכם בעיקר לשם), ניתן לומר שעונת התיירות בסרי לנקה היא בעיקר דצמבר-מרץ (עד אפריל מקסימום).

לעומת זאת, בצפון ומזרח סרי לנקה העונה הטובה ביותר לביקור היא בין מאי לספטמבר, אז יבש באזורים הללו. גולשים רבים אוהבים את החופים המזרחיים והצפון מציע טיול מיוחד יותר, אז שווה לשקול – במיוחד אם אתם נוסעים עם ילדים בחופשת הקיץ.

כל זה טוב ויפה, אך חשוב לציין כאן שני דברים:

  1. זה שבאתם בעונה היבשה לא מבטיח שתישארו יבשים כי יש גשמים לא צפויים באי הזה.
  2. בסרי לנקה מטיילים גם בגשם – זה חלק מהחוויה. אז קחו את זה בחשבון ותביאו ציוד מתאים.

עונות גלישה בסרי לנקה

בסרי לנקה עונות הגלישה הן כל השנה – רק תלוי באיזה צד של האי. עונת הגלישה בחופים הדרומיים והמערביים של סרי לנקה היא בין נובמבר לאפריל (העונה היבשה באזור זה). לעומת זאת, עונת הגלישה במזרח ובצפון סרי לנקה היא בין מאי לאוקטובר.

עונת הגלישה העיקרית בחופי סרי לנקה המזרחיים היא בין מאי ליולי. הצד המזרחי של סרי לנקה אולי פחות מוכר ומתויר מהחופים הדרומיים והמערביים, אך גולשים רבים מגלים מדי שנה את ארוגם ביי (שכבר הפך לשם דבר), Pasikudah, Nilaveli, Kallady, Okanda, Pottuvil Point, Baby Point, Whiskey Point, Elephant Rock ועוד.

בדרום ובמערב סרי לנקה, כאמור, עונת הגלישה היא בין נובמבר לאפריל (השיא בין דצמבר למרץ), אז כדאי להגיע לחופי היקדואה (Hikkaduwa),ווליגמה, ל-Coconut Point, Midigama, למיריסה (Mirissa), לאהנגמה (Ahangama), קבלנה (Kabalana), היריקטיה (Hiriketiya) או Unawatuna.

גולש בחוף מידיגמה, סרי לנקה

מזג האוויר בסרי לנקה לפי חודשים

ינואר

באופן כללי, זהו אחד החודשים הטובים ביותר לביקור בסרי לנקה. מזג האוויר בסרי לנקה בינואר יבש וחם בדרום ובמערב האי, שמציעים ימי שמש רבים. באזורים ההרריים ובמשולש התרבות יבש וקריר. בצפון ובמזרח סרי לנקה יורדים גשמים עזים בינואר שכן זוהי עונת המונסון באזורים אלו.

מקומות מומלצים לביקור בינואר: קולומבו, נגומבו, נוארה אליה, ווליגמה, הפארק הלאומי יאלה, המבנטוטה, קנדי, דמבולה, סיגיריה.

 

פברואר

בחודש פברואר מזג האוויר דומה מאוד לינואר, אם כי אזורים שונים מתחילים להתחמם ובצפון מתחילים להיחלש המונסונים, כך שזו עונה מומלצת מאוד לביקור בסרי לנקה באופן כללי.

מקומות מומלצים לביקור בפברואר: הפארקים הלאומיים יאלה ו-ווילפאטו, משולש התרבות, אזור הבירה קולומבו, נוארה אליה והאזורים ההרריים, החופים הדרומיים (ווליגמה, גאלה וכו').

 

מרץ

חודש מרץ פותח את עונת "בין המונסונים", מה שהופך אותו לעוד חודש מעולה לביקור ברוב סרי לנקה, אם כי, יש לציין כי בצפון ובמזרח עדיין עלולים לרדת גשמים. הטמפרטורות עולות ברוב האזורים הפופולריים כבר אל מעל 30 מעלות, כך שכדאי שתהיו מוכנים לזה.

מקומות מומלצים לביקור במרץ: סרי לנקה כולה (אך שימו לב לתחזית בצפון ובמזרח).

 

אפריל

באפריל מתחיל הגלגל להתהפך והמונסון הדרום-מערבי מתחיל להתקרב, מה שאומר יותר ימי גשם בדרום ובהרים, אך בצפון עדיין יבש. בחודש זה עדיין ניתן לבקר ברוב רחבי האי, אך צפו לימי גשם רבים יותר מאשר בחודש מרץ בדרום-מערב.

מקומות מומלצים לביקור באפריל: רוב סרי לנקה (אך יותר ימי גשם באזור קולומבו והחופים הדרומיים).

 

מאי

בחודש מאי מונסון יאלה כבר מכה בעוצמה בדרום-מערב סרי לנקה, אך הצפון והמזרח נותרים יבשים ומוכנים לביקורכם. זוהי עונת השיא בחופים המזרחיים. באזורים ההרריים כמות הגשמים מועטה יותר מאשר לאורך החוף, כך שגם זו יכולה להיות אופציה לחודש מאי. אם אתם בחוף המערבי, התקדמו צפונה לקלפיטיה, שם מתחילה עונת השיא.

מקומות מומלצים לביקור במאי: החוף המזרחי (ארוגם ביי, טרינקומלי), הצפון הרחוק (ג'פנה), קנדי וההרים (נוארה אליה, אלה), משולש התרבות.

חודש מאי הוא זמן טוב לביקור בארץ התה של סרי לנקה

יוני

בחודש יוני עונת התיירות בחופים הזמרחיים של סרי לנקה מגיעה לשיאה, מזג האוויר בצפון יבש ונפלא וגם במשולש התרבות זוהי עונה פופולרית במיוחד. עונת המונסונים בדרום-מערב האי סרי לנקה מקשה על טיולים באזור, אך ניתן להעביר שם כמה ימים בלי גשם, בהם אפילו אפשר לרדת לחוף (אם כי המים סוערים במיוחד ולא כדאי לשחות).

מקומות מומלצים לביקור ביוני: כל החוף המזרחי (מארוגם ביי דרך פסקודה עד טרינקומלי), הצפון באזור ג'פנה, החופים הצפון-מערביים (פוטאלאם, קלפיטיה), משולש התרבות.

 

יולי

בחודש יולי מתחילים להיחלש המונסונים בדרום-מערב סרי לנקה, אך הצפון והמזרח עדיין עדיפים לביקור בחודש זה כדי להנות מימי שמש מובטחים. הטמפרטורות נעום בין 29 ל-30 מעלות ברוב רחבי סרי לנקה בחודש יולי, כך שקנדי והאזורים ההרריים עשויים לספק מפלט מהחום – בעיקר בערב. במשולש התרבות חם אף יותר מאשר באזור החוף.

מקומות מומלצים לביקור ביולי: כל החוף המזרחי (מארוגם ביי דרך פסקודה עד טרינקומלי), הצפון באזור ג'פנה, החופים הצפון-מערביים (פוטאלאם, קלפיטיה).

 

אוגוסט

בסרי לנקה באוגוסט ממשיכים הגשמים בדרום ובמערב להיחלש, אך הטמפרטורות עדיין גבוהות. בצפון ובמזרח מזג האוויר מושלם (אם כי חם, כמובן). בהרים קריר יותר בערב. במשולש התרבות עדיין חם אך יבש.

מקומות מומלצים לביקור באוגוסט: כל החוף המזרחי (מארוגם ביי דרך פסקודה עד טרינקומלי), הצפון באזור ג'פנה, החופים הצפון-מערביים (פוטאלאם, קלפיטיה).

מקדש בעיר ג'פנה - הצפון הרחוק של סרי לנקה. עונה מומלצת לביקור אפריל עד ספטמבר

ספטמבר

זהו סוף העונה בצפון ובמזרח ושירת הברבור של המונסון הדרום-מערבי. בסרי לנקה בספטמבר, בעיקר לקראת סופו, צפויות סופות ציקלון בכל רחבי האי (אולי למעט משולש התרבות היבש), אשר מתגברות בעונה שבין המונסונים (אוקטובר-נובמבר). כדאי לבקר בסרי לנקה עד אמצע ספטמבר, אבל מומלץ להימנע מסוף החודש, בו מזג האוויר פחות צפוי.

מקומות מומלצים לביקור בספטמבר: כל החוף המזרחי (מארוגם ביי דרך פסקודה עד טרינקומלי), הצפון באזור ג'פנה, החופים הצפון-מערביים (פוטאלאם, קלפיטיה), משולש התרבות.

 

אוקטובר

סרי לנקה באוקטובר היא לא יעד אידיאלי. חודש אוקטובר פותח את עונת "בין המונסונים" השנייה, אך בשל סופות הציקלון הוא עדיין אחד החודשים הגשומים ביותר ברחבי סרי לנקה כולה. באופן כללי, זו ממש לא עונת התיירות בסרי לנקה ופחות מומלץ להגיע לאי בחודש זה.

מקומות מומלצים לביקור באוקטובר: משולש התרבות.

 

נובמבר

גם נובמבר אינו חודש אידיאלי לביקור בסרי לנקה, אם כי לקראת סוף החודש מתחילים הגשמים בדרום ובמערב האי להתמעט. בהרים באזור נוארה אליה וקנדי עדיין גשום יחסית והטמפרטורות יורדות. מונסון מאהא הצפון-מזרחי מכה באזור זה של האי, שהופך גשום במיוחד ולא מומלץ לביקור.

מקומות מומלצים לביקור בנובמבר: אזור קולומבו והחוף הדרומי (ווליגמה, גאלה, המבנטוטה).

 

דצמבר

סרי לנקה בדצמבר היא יעד מושלם לחופשת חג מולד שמשית. הגשמים בדרום ובמערב מתמעטים עד מאוד ומזג האוויר הופך נעים ואידיאלי לביקור – בעיקר בחופים הדרומיים והמערביים. גם בהרים ובמשולש התרבות מתמעטים הגשמים, אם כי הם עדיין עלולים להפתיע אתכם. לעומת זאת, הצפון והמזרח, שם עונת המונסונים בעיצומה, לא מומלצים בדצמבר.

מקומות מומלצים לביקור בדצמבר: אזור קולומבו והחוף הדרומי (ווליגמה, גאלה, המבנטוטה), קנדי וההרים (נוארה אליה, אלה).

 

מזג האוויר בסרי לנקה לפי מקומות

אזור הבירה קולומבו

בבירת סרי לנקה קולומבו ובערים לאורך החוף בסביבתה (נגומבו, בנטוטה וכו') ניתן לבקר במהלך כל השנה, אך הזמן הטוב ביותר הוא בחודשים היבשים והקרירים יותר – מסוף נובמבר עד אפריל. המהדרין יהיו זהירים יותר וימליצו רק על דצמבר-מרץ. שימו לב שמזג האוויר באזור קולומבו חם לכל אורך השנה (טרופי, כבר אמרנו?) עם טמפרטורות שנעות בין 24 ל-32 מעלות צלזיוס.

החוף הדרומי (ווליגמה, גאלה, הפארק הלאומי יאלה, מיריסה, המבנטוטה)

העונה המומלצת בחופים הדרומיים של סרי לנקה היא העונה היבשה בין דצמבר למרץ (או אפילו מסוף נובמבר עד אפריל). ניתן לכלול כאן את כל החופים מגאלה במערב ועד להמבנטוטה במזרח – עד לגבול הפארק הלאומי יאלה, אשר מעבר לו זהו כבר מזרח האי עם עונות מונסון שונות. מזג האוויר באזור זה, כמו בקולומבו, חם כל השנה, עם טמפרטורות הנעות בין 24 ל-31 מעלות.

החוף הטרופי של מיריסה, סרי לנקה

קנדי והאזורים ההרריים (אלה, נוארה אליה, האטון)

העונה היבשה היא העונה המומלצת לביקור בקנדי ובהרים שמדרום לה: דצמבר-מאי. אם אתם רוצים לקחת מקדם זהירות, תכננו על ינואר-אפריל.

העיר קנדי נמצאת, כאמור, באזור הררי והטמפרטורות בה נוחות יותר בהשאווה לאזורי החופים החמים. במהלך היום עדיין חם (עד 30 מעלות בקיץ), אך לקראת הערב כבר מתקרר (כ-20 מעלות אפילו בחודשים החמים). 

ההרים שמדרום לקנדי גבוהים בהרבה ממנה (גובהם כ-2,000 מטר, כמו החרמון) והם גם מכונים "ארץ התה". מזג האוויר שם קר יותר ומכיוון שהוא מושפע על ידי שני המונסונים, צפו למזג אוויר סתווי עם סיכוי לגשם לכל אורך השנה.

משולש התרבות (דמבולה, סיגיריה, אנוראדהאפורה)

זהו אזור יבש יחסית וגבוה (700 מטר מעל קנדי), הכולל חמישה אתרי שימור עולמי של אונסקו. מזג האוויר באזור זה נוח ונעים ברוב ימות השנה עם מעט ימי גשם יחסית, מלבד נובמבר-דצמבר. ביוני-יולי עלול להיות חם במיוחד, אז קחו את זה בחשבון.

לטיפוס אל הסלע המפורסם של סיגיריה העונה המומלצת היא בעיקר מינואר עד מאי.

החוף המזרחי (ארוגם ביי, טרינקומלי, באטיקלואה, קושצ'וולי)

חופי מזרח סרי לנקה מומלצים לגלישה בחודשים אפריל-ספטמבר. זוהי עונת התיירות באזור ואז תוכלו לתפוס את הגלים הטובים ביותר. כדאי שתתכוננו לטמפרטורות גבוהות כי הן מגיעות ל-32-33 מעלות בחודשי הקיץ.

החופים המזרחיים של סרי לנקה פחות מתויירים מהחופים המערביים (אולי מלבד ארוגם ביי, המוכר ביותר ביניהים) ולכן התנאים שם יותר בסיסיים, אך החוויה אותנטית יותר.

חודשים אוקטובר-נובמבר גשומים מאוד ולא כדאי להגיע לארוגם ביי ולחוף המזרחי בזמן הזה. אך אם אתם רוצים ללמוד גלישה, תוכלו לנצל את ה-low season בין דצמבר למרץ כשאין הרבה אנשים והגלים נמוכים יותר.

החופים בצפון מערב סרי לנקה (קלפיטיה, פוטאלאם, מאנאר)

זהו אזור שאולי פחות מוכר למטיילים הישראלים, אך מזג האוויר כאן שונה מזה שבאזור הבירה קולומבו ושווה להכיר את העונות כאן. בזמן שבדרום משתוללים מונסונים בחודשים יוני-אוקטובר, באזור זה תוכלו לחמוק מהגשמים הרבים ולנצל את הגלים הגבוהים (אם תכננתם לגלוש).

הצפון הרחוק (מולאטיבו, ג'פנה)

כאן מכה המונסון הצפון-מזרחי בעוצמה בין אוקטובר לינואר, כך שהעונה הטובה ביותר לביקור באזור מרתק זה של סרי לנקה היא בין מאי לספטמבר.

אהבתם? שתפו מאמר זה!