ווליגמה

תוכן עניינים

ווליגמה שבסרי לנקה היא עיר תיירות פופולרית שמספקת חופי גלישה מושלמים לגולשים בכל הרמות. העיר מציעה מזג אוויר מצוין בחודשים החמים לצד חיי לילה תוססים, תרבות מקומית עשירה, ספורט ימי מאתגר ומרכזי בילוי אטרקטיביים.

כאן במדריך נסקור את שלל האופציות התיירותיות אותן מציעה ווליגמה, נסכם את דרכי ההגעה, נחקור את מזג האוויר ונכיר מקרוב את עיר התיירות הדרום-אסייתית שמושכת תיירים מכל העולם ליהנות מחופשת גלישה ונופש טרופי במפרץ החוף הדרומי של סרילנקה.

לפני שמזמינים כרטיס – מה מזג האוויר בווליגמה?

העונה האופטימלית לתכנון חופשה בווליגמה היא מדצמבר עד מרץ, בה רוב הימים חמים ולא יורדים כמעט גשמים. בתקופה זו הרוחות המנשבות מאפשרות לגולשים מתחילים להתאמן על גלי ים הנשברים קרוב לחוף ולגולשים מתקדמים לנצל נקודות שבירה של גלים המתנפצים רחוק מהחוף.

בעיר ווליגמה מזג האוויר בעונה זו הוא אופטימלי. עם זאת, החיסרון של חופשה בזמן כזה הוא העומס, שכן באופן טבעי זו תקופה פופולרית מאוד המזמנת לחוף ריבוי גולשים ומבקרים. 

מאפריל עד נובמבר לא מומלץ לבקר בעיר ווליגמה שבסרי לנקה כי עונה זו מאופיינת בגשמים כבדים המקשים על הגלישה והבילוי בחופים.

חוף ווליגמה, סרי לנקה

דרכי ההגעה לווליגמה

קיימות מספר אפשרויות להגיע לווליגמה:

  • הסעה פרטית או מונית משדה התעופה בקולומבו: אופציה זו יקרה יותר מאופציות אחרות, אך היא נוחה ומועדפת בעיקר עבור נופשים שלהם ציוד כבד לגלישה או לדיג.
  • אוטובוס מקולומבו למטארה.
  • רכבת ישירה מקולומבו לכיוון ווליגמה: זו נחשבת הדרך היפה ביותר מקולומבו לווליגמה, שכן היא עוברת לאורך קו החוף.
  • שימוש בטוק טוק (תלת אופן פתוח ממונע – כלי רכב פופולרי באזור): מתאים למגיעים לווליגמה מעיר הבירה של המחוז או מאחת מהעיירות באזור כמו מידיגמה או מיריסה.

מפה עדכנית של ווליגמה תשמש אתכם היטב כדי לנווט בדרך למקום:

ווליגמה לגולשים

ווליגמה מהווה יעד מועדף לגולשים מכל רחבי העולם. בהתאם לרמות גלישה שונות ווליגמה מאפשרת גם למתחילים וגם לגולשים מנוסים למצות זמן איכות בחיק גלים בקרבת החוף ובמרחק ממנו. 

גלישה בווליגמה, סרי לנקה

חופי גלישה למתחילים

חוף ווליגמה שוכן ממש לצד העיירה ומספק גלים המתנפצים בחוזקה בסמוך לחוף. כ-Beach Break – חוף ווליגמה מספק חוויית גלישה מצוינת לגולשים בתחילת הקריירה שמעוניינים לגלוש קרוב לחוף (עד 100 מטר מקו החוף) ולצד זאת ליהנות מגלים אתגריים. נופשים המגיעים לעיירה יכולים לצעוד רגלית עם הגלשן ביד עד לחוף ובכך למקסם את החופשה שלהם ולקצר את זמן ההגעה. אגב, במקום בתי ספר רבים לגלישה.

חופי גלישה לגולשים מנוסים

לא רק מתחילים מוצאים את מקומם בווליגמה. גם גולשים מתקדמים יכולים לנצל Swell משני ולהנות מחווית גלישה מרוכזת בסמוך לעיירה לצד בחירה בווליגמה כנקודת יציאה לעיירות הסמוכות שם ישנם חופים מאתגרים יותר לגולשים עם רזומה עשיר. נסיעה קצרה בטוק טוק תוביל אתכם מווליגמה לחופים הסמוכים. להלן חופים מומלצים לגולשים ברמה מתקדמת:

חוף מידיגמה

במקום הכולל סדרת מפרצים קטנים היצע רחב של חופי Reef Break לגלישת אקסטרים מאתגרת לצד אפשרויות לגלישה רכה יותר בחופי Lazy Left ו-Lazy Right. באזור מצויים גם חופים שקטים למי שחובב גלישה בפרטיות. החיסרון בגלישה בחופים אלו הוא הסלעים הרבים המאפיינים את האזור. 

חוף היריקטייה

מפרץ יפהפה הכולל אפשרויות גלישה למתחילים ולגולשים ברמה בינונית לצד חוף נוסף שמומלץ לגולשים מתקדמים. המרחק מווליגמה הוא שעה נסיעה אולם רבים בוחרים להרחיק נדוד ולו בשביל לחוות את הקסם הטרופי של עצי הדקל והחולות הזהובים לצד בתי קפה מפנקים באווירה מיוחד.

חוף Lakshawaththa

העיירה SK Town נמצאת 40 דקות נסיעה מווליגמה ומהווה יעד פופולרי עבור גולשים מנוסים השוהים במקום. מערכות Swell מדרום ומדרום מערב מתאימות לכל מי מעוניין בחוויה אתגרית יותר מזו המאפיינת את חופי ווליגמה. חוף זה מאפשר השכרת גלשנים בזול. רצוי לדעת כי החוף אינו כולל שירותים מפותחים כמקובל בחופים האחרים אותם מנינו עד כה.

אטרקציות נוספות בווליגמה

חווית צלילה וחופים

ווליגמה מאפשרת הנאה מקסימלית גם בלי להצטייד בגלשן: כאן תוכלו למצוא חופי צלילה המפגישים את הצוללנים עם צבי ים, דגים ועוד. את הצלילה ניתן לערוך עם שנורקל או עם ציוד מלא בצורה עצמאית ובליווי מדריך צלילה מקצועי.

מרכזי תיירות לצפייה בדולפינים ובלוויתנים

בווליגמה מרכזי תצפית עוצרי נשימה על החיים שמתחת למים. ניתן להגיע למיריסה בסירה או בטוק טוק ושם לצפות במרשימים שבבעלי החיים הימיים או לבחור במרכזי תצפית נוספים הפזורים באזור ומציעים סיורים בלתי נשכחת של צפייה על לוויתנים ודולפינים.

חווית ספא מפנקת באמת

חובבי הספא המושבעים בוודאי ישמחו לגלות שסרי לנקה מציעה הזדמנות לפינוק חלומי. בווליגמה מרכזי ספא בקשת מחירים רחבה: החל משירותי מסאז' נוחים במחיר מוזל ועד למרכזי יוקרה המציעים שעות של טיפוח מפנק על ידי צוות מקצועי. 

חוויות חוף נדירות

בווליגמה אינספור ברים, בתי קפה ומסעדות לכלל סוגי התיירים. במקום הציע של אוכל מקומי לצד מסעדות המביאות תפריטי מטבחים מכל העולם. השפע הקולינרי במקום מאפשר לכל מבקר לבחור ברמה המתאימה לו בהתאם למחירונים משתנים. גם כאן ניתן להיכנס למזנונים באווירה ביתית לצד מסעדות שף יוקרתיות – הכל בהתאם לבחירת הסועד.

שווקים בווליגמה

בווליגמה מגוון סוגי שווקים הכוללים מרכזי קניות וקניונים, שווקי רחוב ושווקי פשפשים וכן גלריות אמנות מרהיבות. בתכנון הטיול שלכם אנחנו ממליצים על קפיצה להתרשמות מהתרבות המקומית המשתקפת בשווקים השונים וכוללת פרטי לבוש אופייניים, כלים ותכשיטים בסגנון חדש ובלתי מוכר. 

התרבות המקומית של ווליגמה

אם הזכרנו תרבות מקומית לא נוכל לדלג על אזכור שתיים מהמלאכות העתיקות שווליגמה משמרת כבר מאות שנים: הדיג ואריגת תחרה מסוג ביראלו. אם אתם מעוניינים לחוש מקרוב במרקם המקומי האופייני לווליגמה, לא היינו ממליצים לפספס צפייה במלאכת טוויה עדינה בשיטה מסורתית ודיג מקורי הכולל ישיבה על מוטות הנעוצים בקרקעית החוף.

דיג בווליגמה, סרי לנקה

בית חב"ד ווליגמה סרי לנקה

בווליגמה בית חב"ד פעיל ושוקק חיים המארח תיירים מכל העולם ומציע שירותי מסעדה כשרים ואירוח ברמה גבוהה. בית חב"ד נמצא במגמת התפתחות ומתוכנן להכיל כמות רבה יותר של מבקרים בכל תקופה בשנה. נכון להיום בית חב"ד בווליגמה מנוהל על ידי יוסי גרומך – חסיד חב"ד הרואה שליחות באירוח תיירים מסרי לנקה במקום.

לסיכום

העיר ווליגמה בסרי לנקה היא עיר תיירות מומלצת לכל מי שמעוניין בחוויה קצת שונה המשלבת אטרקציות ימיות מובחרות, תרבות מקומית מלאת השראה, חיבור לטבע ואתרי בילוי שאסור להחמיץ. בתכנון חופשה בסרי לנקה אנחנו ממליצים לכם לבקר בחופים למטרות גלישה וצלילה, לסייר בשווקים אפופי אווירה סרי-לנקית מקורית ולקנח במסעדה מבוקשת באזור.

מומלץ לקבוע את החופשה בעונה היבשה כדי לא להיחשף לסופות גשמים שיגנזו את התוכניות שלכם ולהיערך לעומס הצפוי בעונות הפופולריות. ווליגמה מחכה לכם עם שפע של פעילויות נוספות והיא קוראת לכם להחליף אווירה ולנקות את הראש בסביבה הכוללת שמים, ים וחוף אינסופי. 

אהבתם? שתפו מאמר זה!