טרינקומלי

תוכן עניינים

העיר טרינקומלי היא מהאהובות ביותר על התיירים המגיעים למזרח סרי לנקה בזכות החופים המופלאים בסביבתה ואתרי הצלילה והשנירקול המרהיבים. חוץ מזה, יש גם מקדשים עם נוף מרהיב שלא כדאי לכם לפספס.

טרינקומלי היא מהאתרים המומלצים בצפון-מזרח סרי לנקה ואם אתם מגיעים בעונה המתאימה, זהו יעד מושלם לחופשת בטן-גב וצפייה בלוויתנים.

ברוכים הבאים לטרינקומלי, סרי לנקה

טרינקומלי היא העיר הגדולה ביותר בצפון-מזרח סרי לנקה. היא פופולרית בעיקר בזכות שני החופים המפורסמים שמצפון לה: אופוולי ונילוולי. אך גם בעיר טרינקומלי עצמה יש מה לעשות: צלילות, שנירקול, ביקור במקדש עם תצפית מרהיבה ועוד.

אופוולי (Uppuveli) הוא החוף המתויר ביותר באזור ובו תמצאו שלל גסטהאוסים, מסעדות, פאבים ומסיבות. נילוולי (Nilaveli) שקט בהרבה ומעניק תחושה בתולית כמעט. ממנו תוכלו גם לצאת לסיור באי היונים (Pigeon Island).

אטרקציות בטרינקומלי

צלילה בטרינקומלי

אי היונים (Pigeon Island) נחשב לאחד המקומות היפים ביותר במזרח סרי לנקה וזהו אתר הצלילה העיקרי באזור. מועדוני צלילה רבים מציעים צלילות בסביבת האי, בהן תוכלו לצפות בכרישים, צבי ים, אלמוגים ודגים מסוגים רבים.

ניתן להגיע לאי גם אם אתם לא מתכננים לשנרקל או לצלול, אלא רק לשבת על החוף, להשתכשך במים ולהביט אל האוקיינוס. האי קטנטן, כך שאין הרבה מה לראות בו, אבל השלווה שהחוף שם מציע בהחלט שווה את השיט הקצר מנילוולי. אפשר להגיע לאי גם מחוף אופוולי.

החוף באי היונים ליד טרינקומלי, סרי לנקה
החוף באי היונים ליד טרינקומלי, סרי לנקה

יעד פופולרי נוסף לשנירקול הוא הסלעים האדומים (Red rocks). הם נמצאים מול הקצה הצפוני של חוף נילוולי וניתן לשנרקל לשם בעצמכם (עם הציוד המתאים) או להצטרף לסיור שנירקול שמציעות החברות המקומיות. ניתן לצפות שם בדגים רבים כולל סרטני נהרות.

אם אתם לא בקטע של צלילה, חלק מהגסטהאוסים בחופים מציעים שיט בסירה לצפייה בדולפינים ובלוויתנים בסביבתם הטבעית. יש להזמין את השיט מראש והוא מתקיים בשעות הבוקר המוקדמות (עם הזריחה). שימו לב שהעונה לצפייה בלוויתנים היא בין מרץ לספטמבר.

חופים באזור טרינקומלי

כאמור, חוף נילוולי הוא אחד החופים השלווים והבתוליים ביותר שתמצאו בסרי לנקה כולה – ואולי בכל המזרח הרחוק. החול הלבן בינות לעצי הקוקוס והכחול האינסופי שמולכם יעניקו שלווה גם ללחוצים שבינינו.

במהלך השבוע כמעט אין אנשים בחוף, כך שתוכלו למצוא פינה שקטה למדיטציה, יוגה, קריאה, או סתם בטן-גב. בסופי השבוע החוף קצת יותר מלא כאשר המקומיים מגיעים אליו – לא בהמוניהם, אבל הוא לא יהיה רק שלכם.

נילוולי נמצא כ-10 ק"מ מצפון לטרינקומלי וניתן להיגע לשם באופנוע (תוכלו לשכור אחד בסוכנויות השונות) או בטוקטוק.

חוף נילוולי מצפון לטרינקומלי, סרי לנקה
חוף נילוולי מצפון לטרינקומלי, סרי לנקה

אופוולי הוא החוף התיירותי ביותר באזור טרינקומלי. הוא נמצא מצפון לעיר – קרוב יותר מאשר נילוולי. שם תמצאו את כל הגסטהאוסים, המסעדות והברים שאתם יכולים לחלום עליהם. בכלל, בחוף הזה תמצאו את השירותים הכי טובים לתייר – כך שהוא מאוד נוח. זו הסיבה שהוא כל כך פופולרי.

מדרום לטרינקומלי נמצא חוף שנקרא Marble beach. גם הוא די שקט בשעות הבוקר – עד שהילדים מגיעים אחרי בית הספר ביחד עם הוריהם. זהו חוף חמוד ביותר, שפחות מוכר אולי לתייר הישראלי, אך המים שם שקטים יותר מאשר בחופים מצפון לטרינקומלי. גם שם תמצאו גסטהאוס על החוף וניתן להגיע לשם בניסעה באופנוע או בטוקטוק.

Kandasamy (Koneswaram) temple

מקדש Koneswaram הוא אחד מחמשת ה-pancha ishwaram, המוקדשים לאל שיווה והוא מהווה מוקד עלייה לרגל למאמינים הינדים רבים. לפי המסורת, חמשת המקדשים הללו נועדו למנוע אסונות טבע.

זהו אחד המקדשים ההינדים העתיקים ביותר בסרי לנקה כולה: במקום היה מקדש כבר בשנת 300 לספירה וייתכן שאף לפני הספירה. אך יש לציין כי המקדש הנוכחי נבנה בשנת 1952.

המקדש ממוקם בראש גבעה המשקיפה על העיר מצד אחד ומהצד השני על האוקיינוס. בתוך המקדש אסור לצלם ואין להיכנס עם נעליים (ניתן להשאירן בכניסה בשמירת חפצים בתשלום).

ליד המקדש נמצא מצוק בגובה 130 מטר הקרוי Lovers Leap, משום שלפי האגדות המקומיות, בסוף המאה ה-17 קפצה ממנו אל מותה בחורה הולנדית, שהתאבדה בשל אהבה נכזבת.

מקדש קנדסמי (קונסוואראם), טרינקומלי, סרי לנקה
מקדש קנדסמי (קונסוואראם), טרינקומלי, סרי לנקה

הצוק עליו ממוקם המקדש נקרא Swami rock והוא נחשב לאחת הנקודות הטובות בעולם לתצפית על לוויתנים כחולים.

מבצר פרדריק – Fort Frederik

מבצר פרדריק הוקם על ידי הפורטוגלים ב-1623 וכיום הוא משמש כבסיס צבאי, אך בשטחו תמצאו צמחייה ירוקה, צבאים וכמובן את מקדש קונסוואראם המפורסם (ראו לעיל). שווה לבקר כאן בשעות הבוקר כדי לעצור לכוס מיץ טרי בשוק בדרך למקדש עם נוף לחוף טרינקומלי.

בנוסף, תוכלו לראות בניינים מהעידן הקולוניאלי (הבריטים השתלטו על המבצר ב-1782), כולל Wellesley House, שנקרא על שם דוכס וולינגטון. יש גם פסל גדול של בודהה במקדש Gokana, שנמצא בתוך המבצר.

Pathirakali Amman Temple

זהו מקדש הינדי המוקדש לאלה Bhadrakhali והוא אחד המעניינים ביותר שתראו בסרי לנקה. המקדש נמצא מול תחנת האוטובוס של טרינקומלי.

מקדש פטהירקלי אמאן, טרינקומלי, סרי לנקה
מקדש פטהירקלי אמאן, טרינקומלי, סרי לנקה

מזג האוויר בטרינקומלי

החודשים מרץ-יולי הם התקופה היבקשה בטרינקומלי, בה מזג האוויר הוא הטוב ביותר לחופשת בטן-גב באזור. החודשים הכי פופולריים הם מאי-יולי. ניתן גם להגיע לטרינקומלי באוגוסט-ספטמבר, אך יותר מאוחר מתחילים המונסונים.

אלו אמנם חודשים חמים, בהם הטמפרטורה מגיעה עד ל-33 מעלות, אך זה עדיף על תקופת המונסונים (העונה הרטובה/הגשומה), בה סופות גשמים עלולות להפתיע אתכם בכל יום.

מלונות מומלצים בטרינקומלי

אם אתם מחפשים אופציות לינה זולות, כדאי שתבדקו גסטהאוסים בחופים אופוולי ונילוולי שמצפון לטרינקומלי. הלינה בטרינקומלי עצמה יקרה יותר ואם אתם מעוניינים בבטן-גב, יכול להיות שעדיף לכם לישון באחד הגסטהאוסים הבסיסיים יותר על החוף.

למי שבכל זאת מעדיף להתמקם בעיר ולהנות מכל מה שיש לה להציע, אספנו מספר מלונות מומלצים בטרינקומלי:

מסעדות בטרינקומלי

אם אתם בוחרים ללון בגסטהאוסים בנילוולי או באופוולי, שווה לכם לבדוק את המסעדות על הרחוב הראשי – Nilaveli Rd. הן זולות בהרבה מהמסעדות בגסטהאוסים והאוכל שם אותנטי יותר.

גם בין חוף אופוולי ל-Nilaveli Rd יש כמה מסעדות מומלצות:

  • Rea Beach restaurant
  • CAFE ON THE 18TH
  • NERO KITCHEN
  • New Tonic's Beach Restaurant
אהבתם? שתפו מאמר זה!