קבלנה

תוכן עניינים

בעמוד זה ריכזנו בעבורכם את כל המידע על קבלנה – אחד מחופי הגלישה האהובים והמפורסמים בדרום-מערב סרי לנקה ובעולם בכלל.

אם אתם מתכננים לגלוש בסרי לנקה, אין סיכוי שלא שמעתם את השם קבלנה. באי הקטנטן ישנם אינספור חופים מושלמים לגלישה, אבל קבלנה נמצא ללא ספק קרוב לראש הרשימה אצל כל גולש ובכל אתרי ההמלצות.

אם אתם מחפשים גם פעילויות אחרות, אזור קבלנה מציע לכם טיולים בג'ונגל, ביקור במקדשים ובשדות תה וגם פעיוליות נוספות בבתי ההארחה המקומיים כגון שיעורי יוגה.

חוף קבלנה בסרי לנקה

בחוף קבלנה ישנם מספר בתי הארחה (לודג'ים), שמציעים גם קורסי גלישה בכל הרמות: ממתחילים ועד מתקדמים. גולשים רבים אוהבים ללון בקבלנה משום שהיא מציעה אופציות נוחות ואינה רחוקה מווליגמה.

גלישה בחוף קבלנה, סרי לנקה
גלישה בחוף קבלנה, סרי לנקה

הסלע הבולט (המכונה פשוט Kabalana rock או the rock) מסמן את הנקודה עם הגלים הכי גבוהים באזור, שהאובה במיוחד על גולשים מנוסים. הגלים בסלע קבלנה מתאימים יותר לגלשן קצר (short board) והמקום ידוע בתור ה-A-frame reef break הטובה ביותר בסרי לנקה עם גלים טובים כמעט תמיד ושבירות לשמאל ולימין. בין ינואר למרץ גובה הגלים עשוי להגיע עד ל-8-10 פיט (feet). את הגלים הכי טובים תתפסו בשעות סביב הזריחה כשהרוח עדיין חלשה יחסית והמים צלולים.

מדרום לסלע הגלים נמוכים יותר וידידותיים יותר למתחילים. אזור זה מכונה Kabalana beach break. שם גם יש בתי ספר לגלישה שיכולים לסייע. ככל שמתקרבים לנקודה המרכזית (main point), הגלים נהיים מאתגרים יותר. שימו לב שבצד הדרומי של החוף ליד הסלע הקטן יש זרמים חזקים ואין שירותי הצלה, אז היו זהירים שם.

אטרקציות נוספות באזור קבלנה

המוזיאון העממי מרטין ויקרמסינגה (Martin Wickramasinghe Folk Museum): זהו מוזיאון המוקדש לחייו ופועלו של מרטין ויקרמסינגה, כותב ומלומד מסרי לנקה. המוזיאון מציג את התרבות הסרי לנקית וההיסטוריה של האי והקומפלקס כולל גם בית סרי לנקי מסורתי וספריה.

חוות צבי הים בקוגאלה (Sea Turtle Farm & Hatchery koggala): זהו פרויקט לשימור ולהגנה על צבי הים בסרי לנקה. ישנם פרויקטים נוספים כאלו לאורך החוף הדרום-מערבי של סרי לנקה. במקום תוכלו ללמוד על צבי הים ועל הסכנות האורבות להם ואולי גם תזכו לשחרר צב ים צעיר לאוקיינוס.

צב ים במרכז לשימור והגנה על צבי ים בסרי לנקה
צב ים במרכז לשימור והגנה על צבי ים בסרי לנקה

מטעי התה של הנדונוגודה (Handunugoda Tea Estate): במרחק דקות ספורות מחוף קבלנה נמצא מטע תה פעיל בו תוכלו ללמוד על תהליך ייצור התה ולטעום תה מקומי.

תה סרי לנקי
תה סרי לנקי

אגם קוגאלה (Koggala Lake): באגם קוגאלה, שנמצא ליד חוף קוגאלה במרחק נסיעה קצרה מקבלנה, תוכלו לצאת לשייט ולצפות בתנינים, ציפורים, נחשים ולטאות כוח מים. במרכז האגם נמצא מקדש קוגאלה, שהינו קדוש במיוחד לבודהיסטים ובו מספר שרידים חשובים.

אגם קוגאלה, דרום סרי לנקה
אגם קוגאלה, דרום סרי לנקה

מזג האוויר בקבלנה

הזמן הכי טוב לבקר בקבלנה הוא בין החודשים נובמבר לאפריל, שזו העונה היבשה בדרום-מערב סרי לנקה. בעונה זו, ימי הגשם מועטים ומזג האוויר בקבלנה נאה בדרך כלל. זו גם העונה בה ה-swells בקבלנה נמצאים בשיאם.

הטמפרטורות בקבלנה די יציבות לכל אורך השנה, כיאה לאקלים טרופי ונעות בין 25 ל-28 מעלות. מה שמשתנה זו בעיקר כמות הגשמים ובעונה הרטובה בין מאי לאוקטובר יורדת בה כמות חודשית ממוצעת יותר מכפולה מבעונה היבשה (נובמבר-אפריל).

חוף קוגאלה ליד קבלנה, סרי לנקה
חוף קוגאלה ליד קבלנה, סרי לנקה

איך להגיע לקבלנה?

חוף קבלנה שייך למעשה לעיר אהנגמה, ממנה ניתן להגיע אליו בקלות בטוקטוק. לאהנגמה תוכלו להגיע באוטובוסים: קחו אוטובוס מקולומבו לעיר גאלה ומגאלה לאהנגמה.

לחלופין, תוכלו לנסוע ברכבת מקולומבו לגאלה ומגאלה לקחת מונית או טוקטוק לקבלנה. אפשר גם לשכור רכב בקולומבו ולנסוע משם ישירות לקבלנה (נסיעה של כשלוש שעות).

קבלנה נמצאת בין מיריסה לאונהווטונה ובמרחק של רבע שעה נסיעה מווליגמה. ישנן מספר דרכי התניידות בין עיירות החוף בדרום סרי לנקה, כאשר העיקריות הן נהיגה בטוסטוס (אם יש לכם ביטוח ואתם לא חוששים לנהוג בצד השני של הכביש) או נסיעה באוטובוס (זול, אך עלול להיות צפוף בשעות מסוימות).

טיפ חשוב לנוסעים באוטובוסים: כרטיסנים עלולים להמציא מחירים לתיירים. דרשו קבלה על הכרטיס שרשום בה את המחיר מודפס!

אהבתם? שתפו מאמר זה!