מיריסה

תוכן עניינים

מיריסה השוכנת על החוף הדרומי של סרי לנקה, היא עיירת חוף קסומה המציעה יופי טבעי עוצר נשימה, חופים טרופיים עם חול ורדרד, אתרי גלישה מושלמים, מסעדות ואטרקציות נוספות. מיריסה עצמה הפכה ליעד חובה עבור מטיילים המחפשים למצות את יופיה של סרי לנקה, ואילו חוף מריסה הוא יעד פופולארי במיוחד עבור הגולשים שבינינו. במאמר הבא ריכזנו עבורכם מידע על מיריסה שבסרי לנקה, כך שלא תפספסו את כל מה ששווה להכיר בעיירה האטרקטיבית הזו. קריאה מהנה!

חוף מיריסה וחופים באזור

חוף מיריסה הוא ללא ספק היהלום שבכתר בעיירה הייחודית הזו, והוא מציע סביבה שלווה ומושלמת להירגעות, שיזוף, טיול לאורך החוף, צילומי מזכרת ועוד. החופים של מיריסה כוללים מספר נקודות מומלצות במיוחד, מה שהופך אותו ליעד אידיאלי עבור משפחות, גולשים צעירים, תרמילאים ועוד.

למעשה, רצועת החוף של מיריסה מורכבת מהחוף הגדול המכונה "חוף מיריסה", ובנוסף מחוף קטן ואינטימי יותר המכונה "סיקרט ביץ'". מבחינת גלישה, מיריסה מושכת אליה גולשים מכל העולם, והיא נחשבת ליעד גלישה עבור גולשים מנוסים בעיקר, ופחות למתחילים.

מיריסה

חופים נוספים שתוכלו למצוא באזור

בעוד שחוף מיריסה מושך אליו את כל מי שמחפש אווירה פסטורלית, יש עוד כמה חופים מדהימים באזור וגם אותם שווה לחקור.

ווליגמה למשל, שהיא העיירה הצמודה למיריסה, מציעה חופים הנחשבים למומלצים ביותר לחובבי גלישה. החופים הם נטולי סלעים, והם היחידים שכמעט תמיד יש בהם גלים מרשימים המאפשרים לגלוש. החוף של ויליגמה הוא גדול יחסית, וליידו תוכלו למצוא המון הוסטלים ומסעדות שינעימו את שהותכם.

רצועת החוף קבלנה, הידועה בצורת הסהר היפה שלה, מציעה חווית גלישה למתחילים, בינוניים ומתקדמים, ומעניקה גם מקום מפלט נהדר ויפהפה למבקרים מכל הסוגים. חוף אהנגמה הוא חוף מומלץ נוסף השוכן ליד עיירת חוף ציורית, והוא מעניק למבקרים חוויה מושלמת ואפשרות ליהנות ממסעדות, הוסטלים, חנויות גלישה ומקומות להשכרת גלשנים. האזור כולל מספר אתרי גלישה לרמות שונות, וניתן להתייעץ עם חברות הגלישה השונות שישמחו לספר לכם מהו גובה הגלים ואיפה.

חוף סיקרט ביץ', הוא למעשה ה"אח הקטן" של חוף מריסה הגדול והעיקרי, והוא מציע אווירה מבודדת ואינטימית יותר. רצועת החול בצורת חצי סהר, ממוסגרת בצמחייה עבותה ובנופים של האוקיינוס, יוצרת נווה מדבר שליו שבו אפשר להירגע באמת.

גלישה במיריסה שבסרי לנקה

עבור חובבי אדרנלין וחובבי גלישה, מיריסה היא מקום מושלם לתפוס גלים אמיתיים, וזאת מכיוון שמיקומה של העיירה בחוף הדרומי מספק תנאים נוחים לגלישה במרבית השנה (פרט לעונה הרטובה). ברצועת חוף מריסה ניתן למצוא מגוון נקודות גלישה מעולות המתאימות בעיקר לגולשים בינוניים ומנוסים.

כדאי לציין בהקשר הזה, שגולשים מתחילים עלולים למצוא את חופי מיריסה מעט מאתגרים, ובמקרה כזה מומלץ להם לנסוע לחופי ויליגמה המצויים ממש כמה דקות נסיעה ממיריסה. גלישה במיריסה מציעה לא רק חוויה מלהיבה, אלא גם הזדמנות לשהות בנוף בתולי ופראי יחד עם עוד חבר'ה באותו ראש!

מלונות מומלצים במיריסה

מיריסה מציעה מגוון אפשרויות לינה העונות על העדפות ותקציבים שונים, כך שלא משנה מהו תקציב הטיול שלכם – תוכלו לבחור את אופציית הלינה מתוך המבחר המגוון. במידה ואתם ניידים (למשל אם השכרתם טוסטוס או שאתם מתניידים בטוקטוקים), באפשרותכם ללון במקומות מעט רחוקים ממיריסה, אך ההמלצה שלנו היא תמיד להישאר קרובים וללון בעיירה עצמה. בין אם בחרתם במלון או גסטהאוס, שימו לב להימנע מכאלו הנמצאים על הכביש הראשי, וכך תחסכו לכם המון רעש בשעות הבוקר.

אחד המלונות שקיבל ציון גבוה בדירוגי הרשת הוא Triple o six המציע מיקום מעולה בעיצוב נקי ומודרני. במלון תמצאו חניה פרטית, בריכת שחייה חיצונית, בר וחדר אוכל. בנוסף, המלון שוכן 500 מ' מחופה המרכזי של מיריסה וניתן להגיע ממנו למרכז מיריסה תוך 5 דקות הליכה ברגל. עוד יתרון שיש למלון הוא חדרים הפונים לחוף הים.  המלון הציורי Somerset Mirissa Blue הממוקם ממש שני צעדים מהחוף, מציע נוף מדהים לאוקיינוס, חדרים מרווחים ומעוצבים באלגנטיות, ושלל שירותים לרבות בריכת שחייה, שירותי הסעות וחניה בחינם.

מסעדות במיריסה

מיריסה מציעה שלל מסעדות בכל הגוונים, החל מפירות ים טריים ועד מאכלים בינלאומיים. בין היתר תוכלו למצוא אוכל אסיאתי וסרי לנקי במסעדה מופלאה בשם  Tipsy Turtleשבה תוכלו להנות מהארוחה דג טרי על הגריל ושלל פירות ים ממש על שפת חוף הים.  אוכל טבעוני ועוד הפתעות במסעדת Coco Gate, ומסעדות המגישות אוכל מקומי מעולה דוגמת מסעדת Ceylon Curry House. אין זה משנה מהן ההעדפות התזונתיות שלכם, מיריסה לא תשאיר אתכם רעבים!

אטרקציות שכדאי להכיר

מלבד החופים עוצרי הנשימה שלה, מיריסה ידועה גם בזכות מגוון אטרקציות בלתי מבוטל. אחת האטרקציות הפופולריות ביותר היא סיור הצפייה בלווייתנים, בו יש למבקרים הזדמנות לבלות בנוכחותם של היצורים המדהימים הללו. מיריסה ידועה בשל שפע הלווייתנים הכחולים שלה, מה שהופך אותה לאחד המקומות הטובים ביותר בעולם לצפייה בלווייתנים.

אטרקציה נוספת שחובה לבקר בה היא גבעת עץ הקוקוס, גבעה קטנה המעוטרת בדקלי קוקוס מתנודדים ומשקיפה על חוף מיריסה – מקום מעולה לצילום תמונות וסרטוני מזכרת, ובמיוחד בשעת השקיעה. בנוסף, מומלץ מאוד לבקר בנמל הדייגים מיריסה, שם תוכלו לצפות בפעילויות הדיג השוקקות ולראות דייגים מביאים את השלל היומי שלהם. ביקור בנמל הדייגים מעניק הצצה מסקרנת לאורח החיים המקומי, ומאפשר לכם ללמוד על חשיבות הדיג באזור.

אהבתם? שתפו מאמר זה!