גאלה

תוכן עניינים

העיירה ההולנדית הזו מציעה מגוון של נופים מושלמים לצילום מזכרת, מארחת תיירים רבים כמעט בכל עונות השנה וטומנת בחובה המון פנינים היסטוריות ותיירותיות ששווה לכם להכיר. במאמר הבא ריכזנו עבורכם את כל המידע שאתם צריכים לפני שאתם קופצים לבקר בגאלה שבסרי לנקה.

גאלה, הממוקמת בחוף הדרום-מערבי של סרי לנקה ומכונה גם "עיירת המבצר," היא למעשה התזכורת המשמעותית ביותר לשלטון ההולנדי בסרי לנקה. היא מציעה רחובות הולנדיים מרוצפים, חומות, כנסיות, מוזיאונים ואטרקציות נוספות.

אטרקציות בגאלה

מגדלור גאלה הוא אייקון פופולארי ומפורסם ואם אתם מגיעים לעיירה אין סיכוי שתפספסו אותו. למעשה, המגדלור ומבצר גאלה המלכותי הם שני ציוני הדרך העיקריים המגדירים את ההיסטוריה העשירה של העיר, ומהווים מוקד משיכה להמוני התיירים המגיעים אליה.

כל אזורי העיר העתיקה מופרדים למעשה ממרכז העיר המודרנית, ומצויים על חצי אי המופרד ממנה באמצעות מגרש קריקט גדול.

מגדלור גאלה, דרום-מערב סרי לנקה
מגדלור גאלה, דרום-מערב סרי לנקה

מגדלור גאלה, הניצב גבוה וגאה על קצה הצוק המשקיף על האוקיינוס, הנחה ספינות בבטחה במשך מאות שנים וכיום הוא מהווה אטרקציה היסטורית שניתן להצטלם לידה על רקע מי הטורקיז של הים. בסמוך למגדלור שוכן מבצר גאלה המפואר, המהווה אתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

המגדלור המרשים נבנה על ידי הפורטוגלים במאה ה-16 ושודרג מאוחר יותר על ידי ההולנדים. המבצר של גאלה מתהדר בחומות מבוצרות, עליהן ניתן להתהלך וליהנות מהאוויר המלוח והמרענן של הים. כמו כן, על גבי החומות תוכלו למצוא אינספור חנויות בוטיק ובתי קפה מקסימים, היוצרות אווירה מיוחדת שתיקח אתכם אחורה בזמן (מידע בהמשך המאמר).

אם תחליטו להיכנס למבצר, תוכלו לחקור את הרחובות הצרים המרוצפים, להתפעל מהארכיטקטורה הקולוניאלית ולבקר במוזיאונים ההיסטוריים המציגים את המורשת העשירה של גאלה.

מבצר גאלה, דרום סרי לנקה
מבצר גאלה, דרום סרי לנקה

מזג האוויר בגאלה

גאלה נהנית מאקלים טרופי, המאופיין בטמפרטורות גבוהות ולחות לאורך כל השנה. העיירה מתאפיינת בשתי עונות מונסון נפרדות המשפיעות על דפוסי מזג האוויר: המונסון הדרום-מערבי המתרחש ממאי עד ספטמבר ומביא עמו גשמים כבדים, והמונסון הצפון-מזרחי המתרחש מנובמבר עד פברואר וידוע בעיקר בממטרים אקראיים. 

הזמן הטוב ביותר לבקר בגאלה הוא במהלך העונה היבשה, מדצמבר עד מרץ, כאשר מזג האוויר נעים והשמיים בהירים. בעונה זו, ההמלצה היא לבקר בגאלה בשעות הבוקר, מכיוון שבשעות הצהריים יכול להיות שם חם במיוחד וגם צפוף עקב התיירים הרבים המגיעים להתפעל מהאטרקציות השונות שמציעה העיר. 

התעדכנות לגבי מזג האוויר בסרי לנקה ובגאלה היא חשובה, במיוחד עבור אלו שהאקלים עשוי להשפיע על חוויית החופשה שלהם!

מלונות בגאלה שבסרי לנקה

בעוד חלק מהתיירים בוחרים להגיע לגאלה בטיול יום, אחרים בוחרים ללון בה לילה אחד או מספר לילות.
מבחינת מלונות בגאלה, תוכלו למצוא כאן מגוון רחב של מקומות לינה שיתאימו לצרכיו ולהעדפותיו של כל מטייל, החל מעשרות שקלים בודדים ועד אלפי שקלים ללילה.


עבור אלה המחפשים יוקרה ופינוק אולטימטיביים, Radisson Blu Resort Galle מהווה בחירה מצוינת והוא כולל בריכה מפוארת וחדרים מהודרים המשקיפים אל הים. 

אם אתם מחפשים חוויה אינטימית ובוטיקית יותר, The Fort Bazaar יכול לספק לכם את מבוקשכם ומדובר למעשה במלון הממוקם בתוך מבצר גאלה. מלון מסוגנן זה משלב עיצוב סרי לנקי מסורתי עם אלמנטים עכשוויים ומציע חדרים מאובזרים ומתקנים שונים דוגמת הבר והמסעדה שעל גג המלון.

אחד המומלצים הנוספים בקטגוריה של המלונות הזולים יותר הוא Tamarind Hill, המציע קרבה מעולה לכל מקומות הבילוי והסיור בעיר, מתאפיין באווירה ייחודית וקסומה ואף כולל ספא ובריכה להנאתם של המבקרים.

גם עבור מטיילים עם תקציב מצומצם, גאלה מציעה מגוון של בתי הארחה ואירוח ביתי שעושים את העבודה היטב. תוכלו למצוא מגוון של גסטהאוסים בעיירה עצמה וגם בדרך שבין גאלה והיקדואה.

מידע נוסף ושימושי על גאלה

אם חיפשתם עוד אטרקציות בגאלה, העיירה תוכל להציע לכם מגוון מרשים שנע בין חנויות בוטיק מיוחדות, מוזיאונים ומסעדות איכותיות. העיר היא אוצר של תענוגות תרבותיים, והיא מציעה שווקים שוקקים, גלריות אמנות מסורתיות ופסטיבלים תוססים. 

כך למשל, הפסטיבל הספרותי של גאלה, הנערך מדי שנה, מושך אליו סופרים וחובבי ספרות ידועים מרחבי העולם, מה שהופך אותו לאירוע חובה עבור חובבי ספרים.

כנסיית סנט מארי בגאלה, סרי לנקה
כנסיית סנט מארי בגאלה, סרי לנקה

חנויות מיוחדות בגאלה

גאלה מציעה המון חנויות בוטיק ייחודיות שלא תמצאו באף מקום אחר והנה כמה נחמדות מביניהן:
Stick No Bills מציעה מגוון גלויות של סרי לנקה ולצידן גם פוסטרים גדולים יותר. זוהי חנות מומלצת במיוחד עבור מי שמחפש מזכרות יפות להביא עמו לחברים ובני משפחה, וכל זה במחירים זולים במיוחד!

The Nest היא חנות ביגוד המציעה מגוון מצומצם יחסית של בגדים בסגנון פשוט ומסורתי ואילו החנות Var Vara Boutique מציעה דגמים מורכבים יותר של בגדים בטווח מחירים משתנה אך סביר לחלוטין.

חנויות במבצר גאלה, דרום סרי לנקה
חנויות במבצר גאלה, דרום סרי לנקה

מסעדות מומלצות בגאלה

גאלה מציעה מגוון קולינארי עשיר במיוחד וסביר להניח שלא תצליחו לטעום את הכל בביקור יומי אחד בלבד.

המסעדה Pedlar's Inn Cafe and Restaurant נמצאת במבצר גאלה ומציעה אווירה מיוחדת ותפריט מגוון הכולל מאכלי ים, מטעמים מקומיים ומנות בינלאומיות כמו פיצה, המבורגר ופסטה.

אם חיפשתם משהו לחטוף על הדרך, תוכלו לבקר ב-Isle of Gelato, המציעה מגוון של גלידות וחלקן אפילו טבעוניות.

ואם יש לכם עוד זמן…

אנו ממליצים להתהלך בעיר המבוצרת ולנשום את האוויר המיוחד שגורם לנו לחזור אחורה בזמן. אם תשקיעו מספיק זמן בסיורים, תמיד תוכלו למצוא עוד אלמנטים היסטוריים מרשימים כמו טחנת הרוח העתיקה, שלושת מגדלי השמירה ומוזיאונים שונים, שבהם תוכלו למצוא תצוגות מסיכות מסורתיות, מידע על תהליכי הטקסטיל בעיר והסברים על הסחורה שהועברה בימי קדם דרך נמל העיר.

ההיסטוריה של גאלה נמצאת בכל פינה – רק צריך לדעת לחפש ולהסתכל!

 

מקומות נוספים בדרום ומערב סרי לנקה:

אהבתם? שתפו מאמר זה!