ארוגם ביי

תוכן עניינים

ארוגם ביי היא עיר תיירות פופולרית שממוקמת גבוה ברשימת האתרים המובילים לגולשים ברחבי העולם. זוהי נקודת שיא מתוירת בחוף המזרחי של סרי לנקה הודות לחופי ים מדהימים, נופים מרגשים ואווירת נופש פסטורלית שלא ניתן לשכפל.

מלבד חווית גלישה מתקדמת, ארוגם ביי מצטיינת באטרקציות, בתי קפה, מסעדות ומסיבות – כל אלו מושכים נופשים מכל העולם לתכנן חופשה בארוגם ביי ולחוות טבע פראי לצד תרבות מקומית אותנטית בשילוב קסום ומרתק.

גלישה בארוגם ביי

העיירה הטרופית הזעירה ארוגם ביי שבסרי לנקה, השוכנת במרכז האוקיינוס ההודי, משמשת כיעד תיירותי פופולרי במיוחד עבור חובבי גלישה מכל העולם. זאת בזכות חופי ים מדהימים המקיפים אותה ומציעים גלים מצוינים לגלישה ומים צלולים.

ארוגם ביי מומלצת לביקור בעיקר בין מאי לנובמבר. עם זאת, העיר מתוירת במשך כל השנה כיוון שלמעשה, ניתן לגלוש בחופים גם בעונות סוערות יותר.

גולשים בארוגם ביי, סרי לנקה

החופים הטובים בעולם לגלישה

לא לחינם ארוגם ביי הממוקמת בחוף המזרחי בסרי לנקה מארחת תחרות בינלאומית לגולשים מדי שנה. סרי לנקה היא אמנם אי קטן וארוגם ביי היא זעירה, אולם האזור התפרסם ברמה עולמית הודות לתנאים אקלימיים יוצאי דופן המושכים מכורים לגלישה לפעילות חובבנית או מקצועית בחופים. אלו האחרונים מנצלים פעילויות אקלימיות שיוצרות גלים מעולים המתנפצים לחופי ארוגם ביי. 

נוסף על כך, טמפרטורת המים באזור נעה בין 26-28 מעלות – טמפרטורה אידיאלית לגלישה ורחצה שמאפשרת פעילויות ימיות ללא חליפת גלישה מיוחדת. 

בארוגם ביי ניתן למצוא חנויות לגולשים הכוללות ציוד מקצועי כגון: גלשנים, ציוד לגלשן, נעלי גלישה וערכות לתיקון הגלשן, כך שאם מכל סיבה שהיא הגלשן שלכם נפגם – לא תצטרכו לוותר על הספורט הימי המענג בקצה העולם.

גן עדן לגולשים

חופי ארוגם ביי מתאפיינים בריבוי של Point Breaks, נתון המספק לגולשים גלים בשפע. החופים המבודדים במזרח כוללים נקודות גלישה שונות ביניהן: Main Point – נקודת גלישה מרכזית, בייבי – נקודת גלישה לגולשים מתחילים המאופיינת בגלים שקטים ונוחים, קרוקודייל רוק – נקודת מאתגרת לגולש המנוסה ועוד. האפשרויות השונות קוראות לגולשים בכל הרמות לשוב מדי שנה לחווית גלישה טרופית מאתגרת.

ארוגם ביי ממוקמת לצד חופים נוספים כך שאם תרצו להרחיק עוד כדי למצוא נקודת גלישה מצוינות נוספות, תוכלו לשנע גלשן ולנסוע בטוק טוק לאחד מהחופים של העיירות הסמוכות.

מזג האוויר בארוגם ביי

המונסונים הם המשפיעים העיקריים על מזג האוויר בארוגם ביי. חודשי מאי עד ספטמבר נחשבים לעונה היבשה, בהם האזור שטוף שמש ומשמש יעד מצוין לתיירים הבאים לנפוש באזור. כמות המשקעים בעונה זו היא מינימלית, מה שהופך את השהיה במקום לנוחה ואופטימלית לגלישה, פעילויות חוף וסיורים בארוגם ביי. תחזית מזג האוויר לארוגם ביי בתקופה זו היא חמה ונעימה וכוללת טווח טמפרטורה של 28-32 מעלות.

מאוקטובר עד ינואר האזור מאופיין בגשמים וטמפרטורות מעט נמוכות יותר. מזג האוויר בעונה זו כולל גשמים בלתי צפויים, אך עם זאת, עדיין ניתן לתייר במקום בהנאה.

פברואר עד אפריל הם החודשים הגשומים ביותר, הכוללים ממטרים עזים וסופות רעמים. חשוב לדעת כי גם בתקופה זו ישנם ימים נעימים שטופי שמש. לפני תכנון טיול לארוגם ביי מומלץ לבדוק את מזג האוויר המדויק בימים אלו שכן בכל שנה חלים שינויים אקלימיים המשפיעים על תחזית מזג האוויר בארוגם ביי.

שמורת הטבע פוטוביל בסמוך לארוגם ביי, סרי לנקה

ארוגם ביי עם ילדים

ארוגם ביי מהווה יעד מועדף למשפחות עם ילדים. המפרץ מציע חופי ים לרחצה במים רדודים, בתי ספר לגלישה גם עבור ילדים, טיולי ספארי וביקור בשמורות טבע מרתקות, חוויות תרבותיות וטעימה ממטבח מקומי.

זו ההזדמנות להעשיר את עולמם של הילדים במושגים חדשים ולצייד אותם בכלים להתמודדות עם אתגרים שונים כמו: לינה בטבע, רכישת מיומנויות גלישה ובחירה באטרקציות טבעיות על פני מסכים ופארקי שעשועים מערביים.

אטרקציות בארוגם ביי

  • חוף ים לרחצה

לפני הכל, ארוגם ביי מציעה חוף ים מושלם לרחצה: חול זהוב, שמיים תכולים ורחש גלים מענג. החופים באזור עוד לא מפותחים במיוחד ומכילים בעיקר אנשים הבאים לגלוש, בתי קפה קטנים וחנויות לציוד גלישה, כך שהם מציעים פסטורליה ומנוחה מושלמת לכל מי שרוצה להנות מחוף ים בגרסה הטבעית.

  • ספארי

מי שמעוניין לבקר בספארי בביקור בארוגם ביי יכול לנסוע מהרחוב המרכזי עם ג'יפ מרחק של כשעה עד לשמורה. המבקרים מקבלים משקפות ונחשפים לבעלי חיים באזור הטבעי שלהם. כך ניתן לתפוס בעדשת המצלמה פילים, תנינים, ארנבי בר, אנטילופות, ציפורים ואף נמרים. 

ציפורים בארוגם ביי, מזרח סרי לנקה

  • נדנדות בחוף פינאט פוינט

שלא כמו בטיול מערבי טיפוסי, בארוגם בי לא תמצאו גני שעשועים, לפחות לא כמו אלו העשויים מפלסטיק בעיצוב תעשייתי. כאן במזרח ניתן למצוא באמצע רצועת חוף ארוכה נדנדות המשתלשלות מהעצים הגבוהים, עליהן ניתן לשכב וליהנות מזג אוויר טרופי חלומי. חוף פינאט פוינט ממוקם כ-10-20 דקות מארוגם ביי בנסיעה בטוק טוק והוא משלב ים סוער לגלישה בתנאי אקסטרים, חוף מופלא ומסעדה.

דרכי התניידות בארוגם ביי

  • טוק טוק – הטוק טוק הוא מעין תלת אופן משוכלל המהווה כלי רכב ממונע ומשמש ככלי תחבורה פופולרי בערים ובעיירות של סרי לנקה. אלו זמינים לנסיעות וניתן למצוא אותם בקלות בכל מקום בעיר. הטוק טוקים ברובם לא מכילים מונים, כך שיש להתמקח על מחיר הנסיעה כבר לפני היציאה לדרך.
  • אוטובוסים ציבוריים – קווי התחבורה הציבורית מחברים את ארוגם ביי עם ערים ועיירות סמוכות. שימו לב כי לא ניתן להסתמך עליהם מבחינת לוחות הזמנים. עם זאת, זוהי אפשרות נוחה וזולה יחסית להתניידות אל ומאזור ארוגם ביי.
  • מוניות – האפשרות היקרה והנוחה ביותר היא מונית. מתאימה במיוחד עבור מבקרים המגיעים עם ציוד גלישה כבד ומחפשים דרך נוחה להתנייד לכיוון העיירה.

שווקים בארוגם ביי

Panama Roud – הרחוב הראשי

הרחוב הראשי של ארוגם ביי הוא מדרחוב עמוס לעייפה במסעדות, חנויות מזכרות, וחנויות ציוד לגולשים – כמה לא מפתיע. המאכל המקומי המקובל אותו ניתן לראות ברחוב זה לרוב הוא סמוסה: בצק ממולא בבשר, או בתפוחי אדמה וירקות. 

השוק של Pottuvil 

ממדי השוק של Pottuvil הם זעירים ביותר, אולם סביבו יש מגוון חנויות מקומיות מהן ניתן ללמוד על התרבות בארוגם ביי ולטעם שופינג בסגנון מזרחי מקומי.

דוכנים מקומיים

לאורך הדרך לארוגם ביי ממוקמים דוכנים רבים בהם נמכרים פירות, קוקוס, חטיפים מקומיים, משקאות ועוד. דוכני אוכל רחוב אלו מציגים טעימה מההווי בארוגם ביי ומאפשרים לתיירים לעצור רגע למנוחה בדרך לעיירה.

לסיכום

ארוגם ביי, העיירה המופלאה בסרי לנקה, מספקת יעד מדהים לתיירים, גולשים וחובבי טבע מרחבי העולם. כאן ניתן לטעום מתרבות החיים הנפוצה בסרי לנקה, להתנסות במיומנויות חדשות ולהכיר מקרוב טעמים אותנטיים ותרבות מקומית עשירה.

דרכי ההתניידות בסרי לנקה מגוונות ומאפשרות לכל מבקר לבחור את אמצעי הנסיעה לפי העדפתו האישית. לכל השואלים: אין ספק כי האטרקציה המרכזית בארוגם ביי היא גלישה. אולם, גם מי שאינו מעוניין לגלוש במקום יכול למצוא אינספור חוויות מדהימות אחרות לחופשה נינוחה בטעם חדש.

חשוב לתכנן היטב את המסע כדי ליהנות ממזג אוויר נאה ולהימנע משהיה בתקופות העמוסות ביותר בשנה וכמו כן, מומל להזמין מלונות בארוגם ביי בהקדם בשביל להנות מחופשה מושלמת.

אהבתם? שתפו מאמר זה!