דמבולה

תוכן עניינים

דמבולה היא עיר קטנה בצפון מרכז סרי לנקה. היא מהווה חלק מ"משולש התרבות" הסרי לנקי ועל כן, נחשבת ליעד חשוב למבקרים ולמטיילים במדינה. במאמר זה נציג את כל שיש לדעת על העיר דמבולה.

הכירו את העיר דמבולה שבסרי לנקה

דמבולה היא עיר חביבה ומרתקת בצפון מרכז האי סרי לנקה. השהות בה מקנה למבקריה חוויה משולבת של טבע, תרבות והיסטוריה. בזכות גישה יחסית קלה משדה התעופה הבין-לאומי של סרי לנקה קולומבו ובזכות האטרקציה המרכזית שבה – מקדש הזהב בדמבולה – ולבסוף, בשל מיקומה בתוך משלוש התרבות של סרי לנקה (דמבולה-סיגיריה-פולונאווארה), זהו יעד תיירותי נפלא ועצירת חובה במהלך הטיול בסרי לנקה הנפלאה. בעיר זו תוכלו למצוא לינה נעימה, אוכל טוב ונקודת עגינה ויציאה טובה לטיול תרבותי וחוקר.

מקדש הזהב בדמבולה, סרי לנקה
מקדש הזהב בדמבולה, סרי לנקה

איך מגיעים לעיר דמבולה?

הדרך הנפוצה ביותר להגיע לעיר דמבולה היא באמצעות טיסה לשדה התעופה הבין-לאומי קולומבו ולאחר מכן נסיעה באחת משלוש דרכים:

  • שכירת רכב: זוהי הדרך הנפוצה ביותר להגיע לדמבולה. היות ומיקום העיר מאפשר טיול באיזורים החופפים לה – כל איזור ייחודי ועומד בפני עצמו כמרכז תיירותי ותרבותי – מומלץ ללכת על האופציה הזו. כשמגיעים לשדה התעופה, כל מה שצריך לעשות זה לשכור רכב במחיר נוח התואם את המדינה, ולנסוע אל עבר היעד.

  • תחבורה ציבורית: זוהי דרך נגישה ונוחה למטיילים עם תקציב מוגבל. לאחר ההגעה לשדה התעופה, תוכלו לבחור בין נסיעה באוטובוס (יותר זולה משכירת רכב, אך פחות נעימה) לבין נסיעה בטוק-טוק (יותר זולה מנסיעת אוטובוס, פרטית, אך יותר איטית ופחות נוחה).

  • רכבת: מערכת הרכבות בסרי לנקה שונה לחלוטין מהרכבת בישראל. הרכבות בסרי לנקה מאפשרות נסיעה בשתי קטגוריות: נוסעים – נסיעה זולה בתא משותף ותיירים – נסיעה נוחה יותר בתא פרטי. נסיעת הרכבת אינה מהירה מנסיעה באוטו או בתחבורה ציבורית, אך מאפשרת חוויה אותנטית ומרהיבה הכוללת בתוכה נופים יפים ותחושה כללית שלא ניתן למצוא ברוב המקומות בעולם.

איך מתניידים בתוך דמבולה?

בעת השהות בדמבולה, תוכלו ללכת על האופציה הנגישה והנוחה ביותר – טוק-טוק. זהו רכב ממונע בעל שלושה גלגלים, המאפשר נסיעה זולה, כיפית ומחוברת לתנאי הטבע (היות והטוק-טוק פתוח). עלות הנסיעה בטוק-טוק זולה ונוחה לכל כיס. מעבר לכך, ניתן (ואפילו מומלץ) להתמקח עם הנהגים המקומיים בכדי לקבל מחיר טוב יותר. במידה ושכרתם רכב, תוכלו להשתמש בו בכדי להשתנע ממקום למקום. לבסוף, תוכלו לנסוע באוטובוסים.

מזג האוויר בדמבולה שבסרילנקה

דמבולה מציעה מזג אוויר טרופי, עם לחות וחום גבוהים בכל השנה, בשילוב גשמים (טייפונים) קיציים מפעם לפעם. תקופת החורף בין החודשים נובמבר לפברואר היא התקופה הטובה ביותר לבקר בעיר. הטמפרטורות נעות בתקופה זו בין 25 ל-30 מעלות צלזיוס – מה שמאפשר חווית טיול נעימה וכיפית.

גולת הכותרת: מקדש הזהב בדמבולה

מקדש המערות בדמבולה, הידוע גם בשם "מקדש הזהב", הוא מקום מופלא שמשלב את הדתות, את האמונות ואת ההיסטוריה העשירה של סרי לנקה. במקום תמצאו פסלי בודהה מוזהבים, ציורים המכסים את המערות, אומנות מקומית ומבנה בעל משמעותית הסטורית בלתי נתפסת. אטרקציה זו הינה הסיבה העיקרית שמגיעים מטיילים לעיר דמבולה שבסרי לנקה.

מקדש הזהב בדמבולה, סרי לנקה
מקדש הזהב בדמבולה, סרי לנקה

מבקרים בדמבולה? זכרו את הדברים הבאים:

דמבולה היא יעד תיירותי מרהיב המציע טבע שופע, אתרים היסטוריים חשובים ואטרקציות נפלאות לפנאי. העיר משקפת בצורה מושלמת את התרבות הסרי לנקית, ואת כל שסובב אותה. עם זאת, חשוב לזכור מספר קוים מנחים בעת השהות בה בכדי לדאוג לביטחונכם האישי:

  • הימנעו משתיית מים ברחובות או ממקורות לא ידועים.
  • שמרו על הסביבה ואל תשליכו פסולת בצורה לא הולמת.
  • כבדו את המקומיים והתחשבו בדתות ובתרבויות השונות.
  • היזהרו מנוכלים!
אהבתם? שתפו מאמר זה!