אלה

תוכן עניינים

נקודות תצפית מדהימות, יופי בראשיתי מפעים, מטעי תה ארומטיים ומפלים צלולים – נכון, הגענו לאלה, העיירה המפורסמת בסרי לנקה ואחת היפות בה, אם לא היפה ביותר.

מגיעים להיל קאנטרי? אלה חייבת להיות חלק מהחופשה שלכם: בואו ליהנות מחיבור פנימי עמוק לטבע ואטרקציות מקומיות בווליום נמוך לצד פעילויות חוץ אטרקטיביות. טיול בסרי לנקה חייב לעבור בעיירה אלה, נקודה.

עורכים היכרות עם אלה – עיירת הנופש המפורסמת של סרי לנקה

העיירה אלה ממוקמת בהיל קאנטרי, שהוא האזור ההררי של סרי לנקה והקריר ביותר בכל הסביבה. תרמילאים מכל העולם מגיעים לבקר באלה ולא לחינם: היא ממוקמת כ-1,040 מטרים מעל פני הים וניתן לצפות ממנה על ואדי ענק ומרשים במיוחד.

מבנה העיירה כולל רחוב ראשי ארוך בשם Wellawaya Rd (זכרו את השם הזה), שממנו יוצאים המבקרים לטיולי יום ואטרקציות בסביבה. שואלים את עצמכם כמה ימים להקדיש לחוויה באלה שבסרי לנקה כדי למצות? אנחנו ממליצים על 4 ימים, כדי שתוכלו להספיק לטפס, לצפות, להתרגש ולטעום את התרבות המקומית מעוררת ההשראה.

מטעי תה באזור העיירה אלה, סרי לנקה

אטרקציות בעיירה אלה, סרי לנקה

אלה כעיירה היא זעירה מאוד ורוב הפעילויות מתקיימות בסביבתה. עם זאת, במידה ותרצו יום פעילות רגוע תוכלו ליהנות מאטרקציות מקומיות הכוללות מטבח מקומי ושיעורי בישול מצוינים לצד גינת תבלינים בריח משכר.

במקום תוכלו ליהנות מהסברים על תרבות הבישול המסורתי בסרי לנקה לצד הנחיות מדויקות להכנת פפדאם (לא, זה לא שם של ז'אנר מוזיקלי, זה בסך הכל לחם עשוי עדשים או חומוס), אורז, סוגי קארי ועוד. לחובבי הקולינריה שבינינו ביקור במטבח סרי לנקי עשוי לפתוח את הראש ואת התיאבון… אגב, ניתן להמיר שיעורי בישול מלאים בסיורים בגינת התבלינים בלבד.

אטרקציות בסמוך לאלה

אלה מציעה מגוון טיולי יום מדהימים במרחק לא גדול מהעיירה ותכף נפרט כמה שחובה לצאת אליהם אם אתם מטיילים באזור. שימו לב שבניגוד לעיירות אחרות באי, הטיולים בקרבת העיירה מציעים התאמה לכל סוגי המטיילים, גיוון בסוג הטיולים ואפשרות לשילוב מספר טיולים יחד במהלך יום צעידה. אגב, הטיולים במקום אינם דורשים ציוד יוצא דופן.

גשר 9 הקשתות וגשר דמודארה

שני הגשרים הללו הנמצאים בסמוך אחד לשני באופן יחסי ומציגים מבנים ארכיטקטוניים מדהימים לצד תצפית לנוף שלא תוכלו להישאר שווי נפש מולו. גשר 9 הקשתות עשוי מאבנים והוא בן למעלה ממאה שנים ואילו גשר דמודארה עובר מעל נחל באדוליו אויה וצופה לזרימה מפכה ומרשימה במיוחד.

כדי להגיע לגשר תשע הקשתות יש לצעוד מאלה לתחנת הרכבת של דמודארה במשך כשעה. לאחר מכן כדי להגיע לגשר דמודארה יש לצעוד עוד כשעה וחצי. הדרך נמשכת לאורך פסי הרכבת ויתכן מאוד שתפגשו במקומיים העובדים בשדות באזור.

גשר תשע הקשתות, אלה, סרי לנקה

אלה רוק

אם אתם מבקרים בעיירה אלה, אסור לכם לפספס ביקור בצוק המפורסם, שלפי רבים מהווה את פסגת היופי של סרי לנקה. מדבר באבן ענקית המצויה בראש ההר וצופה לנוף מרהיב וחד פעמי בהחלט.

הצעידה מאלה לאלה רוק אורכת שעתיים בלבד, אך היא לא קלה ודורשת גיוס של אנרגיות בעיקר בקטע הסופי התלול. עם זאת, אחרי שתגיעו לפסגה לא תצטערו – מדובר בנקודת ציון יפהפייה ומעוררת התרגשות. בדרך אל אלה רוק תפגשו בפסי רכבת, מפלים זורמים ונחלים – בקיצור, הטבע במיטבו. מומלץ מאוד לא לפספס.

מסלול ליטל אדמ'ס פיק

ההר 'אדמ'ס פיק' המצוי בקרבת מקום הוא ההשראה לשם של "אחיו הקטן": 'ליטל אדמ'ס פיק' המתנשא לגובה של כ-1,140 מטר. במהלך הטיפוס על ההר תוכלו ליהנות מנוף מגוון הכולל מטעי תה, מפלים, נחלים וממיטב הנוף הסרי לנקי המוכר.

מכיוון שהזווית אינה חדה, העלייה בו מתונה ומתאימה לכל סוגי המטיילים (גם אלו שלא מנויים למכון כושר על בסיס תלת-שבועי). ההליכה למקום אורכת כשעה וחצי. מומלץ לצאת לטיול זה בבוקר אולם לא מוקדם מדי כדי לא להיתקל בתופעה בה ההר מכוסה בעננים ונבצר מכם לצפות בנוף.

ליטל אדמ'ס פיק, אלה, סרי לנקה

Halpewatte – מפעל התה

סרי לנקה עתירה במטעי תה ומפורסמת הודות לתעשיית התה שקמה בה והתפתחה מאוד באזור ההררי של סרי לנקה (היל קאנטרי). מפעל התה הגדול של סרי לנקה, הלפוואתה, נמצא מעל אלה בנקודה גבוהה ומרשימה ביותר ומאפשר לכם ליהנות מ"שתי ציפורים במכה": גם חשיפה לתהליך עיבוד מרתק של תה וגם נקודת תצפית מופלאה על נוף מענג. במקום בית תה מקומי בו ניתן גם לקנות מתנות ומזכרות.

קניות באלה

איזו חופשה תיקרא חופשה בלי שתקדישו כמה שעות לשופינג קליל? גם באלה תוכלו ליהנות משווקים קטנים אך מצוינים. אמנם לא בדומה למרכזי הקניות הגדולים של קנדי או קולומבו, אבל הם עדיין בהחלט שווים ביקור:

  • סופר מרקט – יחסית לגודל העיירה, הסופרים באלה גדולים בצורה מפתיעה – כאן ניתן למצוא מזון בסיסי לצד אביזרים נחוצים באם נתקעתם בלי מטרייה תחת מטר זועף. 
  • דוכני פירות – בקצה הרחוב הראשי קיים דוכן פירות הכולל מבחר עשיר שמומלץ לנסות. אם אתם יוצאים לטיול, מומלץ להקדים גיחה אל הירקן החביב כדי למלא את התרמיל בפירות עסיסיים וטריים להפליא.
  • חנות מזכרות – ובלי לקחת פיסות מזכרת מאלה לבית אי אפשר. כאן תוכלו למצוא מזכרות מקסימות מהמקום כגון: גלויות, חולצות, חפצים ממותגים ומחזיקי מפתחות. 

דרכי ההתניידות אל אלה, ממנה ובתוכה

אלה ממוקמת באזור יחסית מבודד לעומת החופים המוכרים והערים המפורסמות בסרי לנקה. עם זאת, ניתן להגיע אליה בקלות מכל נקודה על האי בשעות ספורות. להלן מספר אמצעי תחבורה מקובלים בסרי לנקה המובילים לאלה:

  • אוטובוס – אלה ניתנת להגעה באוטובוס מכל נקודה באי. לעיתים יהיה צורך להחליף אוטובוסים במהלך הדרך, אך עם זאת, לפי דיווחים של תרמילאים וותיקים, אין זה כי אם חלק מהחוויה. כאן תוכלו לפגוש במקומיים שיכוונו אתכם לדרכים הזולות והקצרות ביותר להגיע למחוז חפצכם.
  • רכבת – הדרך מקנדי לאלה ברכבת עברת דרך מפלי מים שוצפים, מטעי תה, ואדיות והרים עטופי ירק. נסיעה עם מקומיים שאוהבים לשיר תוך כדי נסיעה ואף לנגן מעצימה את חוויית השהות ברכבת והופכת אותה לאטרקציה בפני עצמה. נציין שאם תרצו לקצר, מומלץ לבחור בנסיעה באוטובוס. 
  • טוק טוק – אם ביקרתם פעם בסרי לנקה, בוודאי הכרתם את הטוק טוק – כלי הרכב הממונע המקומי שמהווה אמצעי תחבורה עיקרי בין העיירות באזור. לקראת העלייה לטוק טוק מומלץ להתמקח עם הנהג לצורך קבלת מחיר נמוך יותר מזה שנקבע מלכתחילה.

מהן העונות המומלצות לביקור באלה?

אלה הממוקמת בהרי סרי לנקה (היל קאנטרי) נחשבת לבעלת מזג אוויר קר יחסית לאזורים אחרים בסרי לנקה. לכן, ההמלצה היא להצטייד מראש בביגוד מחמם. התקופה האידיאלית לטיול באלה היא בין דצמבר למאי זאת משום שבשאר עונות השנה יש בה מונסונים. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון כי גשם הוא אורח של קבע בכל עונות השנה באלה ובייחוד בערבים, כך שמומלץ לכם לשאת מעיל ומטרייה כציוד נחוץ במהלך טיול באלה ובסביבה.

מסכמים המלצות לביקור באלה

אלה היא יעד מועדף על רבים. היא מתאפיינת בנופים עוצרי נשימה, תרבות מקומית מרתקת וטיולי יום מגוונים ומלאי עניין. חשוב מאוד להצטייד בביגוד חם, להישמע לאזהרות ולהקצות מספר ימים כדי לחוות את האזור לעומק לחוויה בלתי נשכחת.

אהבתם? שתפו מאמר זה!