אטרקציות בסרי לנקה

תוכן עניינים

סרי לנקה היפהפייה היא מדינת אי אשר שוכנת באוקיינוס ההודי ונמנית בין מוקדי התיירות הפופולריים ביותר בעולם. היא מציעה לאורחיה שילוב מופלא בין נופים עוצרי נשימה, חופים קסומים, מלונות בשלל סגנונות ומחירים, חוויה קולינרית נהדרת והמון אטרקציות למשפחה כולה. מה כדאי לראות ולעשות? ריכזנו לפניכם את רשימת הדברים שאסור לפספס. תהנו!

שמורות טבע ומסלולי טיול בסרי לנקה

אם אתם מטיילים בסרי לנקה בהרכב משפחתי ומחפשים אטרקציות בסרי לנקה עם ילדים, ביקור בשמורות הטבע הינו בגדר חובה. למרבה השמחה, יש לא מעט כאלה ברחבי המדינה והן שופעות בבעלי חיים מסקרנים, צמחיה אקזוטית ופינות חמד יפהפיות.

בנוסף, הטבע הבתולי של סרי לנקה טומן בחובו מסלולי טיול רבים בדרגות קושי שונות, לרבות טרקים מאתגרים שכוללים לינה בשטח.

נמר באחת משמורות הטבע - אטרקציות בסרי לנקה

בעלי חיים בסרי לנקה

נוסף לשמורות הטבע של סרי לנקה, ישנם מקלטים רבים המשקמים בעלי חיים וגם גני חיות המשמרים מינים שנמצאים בסכנת הכחדה. דוגמא בולטת הם בית היתומים לפילים ומדגרות צבי הים. פעילויות נוספות עם בעלי חיים הן תצפית לוויתנים ועוד.

גלישת גלים בסרי לנקה

כששואלים מה יש לעשות בסרי לנקה, רבים ישיבו "גלישה" ואכן מדובר באחד ממוקדי התיירות האהובים ביותר בקרב גולשים מכל הרמות ולאורך השנה כולה. הגלים בסרי לנקה איכותיים, בתי הספר לגלישה מצוינים והמים הצלולים מהווים תפאורה מושלמת. בנוסף, זהו יעד נהדר לצלילה, שנירקול וספורט ימי.

שדות תה ואורז בסרי לנקה

שדות האורז ומטעי התה נמנים בין סמליה האייקוניים של סרי לנקה וסיור בהם הינו בגדר חובה. מעבר לכך שמדובר במלאכה קדומה אשר נעשית בדרך מסורתית מרתקת במיוחד, מדובר בהזדמנות להתחכך עם האוכלוסייה המקומית, להתרשם מהתרבות ולהכיר את סרי לנקה האמיתית.

מטעי תה בסרי לנקה - אחת האטרקציות המרכזיות

סדנאות בישול בסרי לנקה

יש המון אטרקציות בסרי לנקה, אבל רובן נגמרות ונשארות בגדר זיכרון. סדנת בישול לעומת זאת, תמשיך איתכם הביתה, כיוון שתוכלו ליישם את הכלים שלמדתם ולהפתיע את היקרים לכם עם מנות משובחות וטעמים מופלאים (בעיקר הרבה קארי וחריף, אבל לא רק). פעילות זו מומלצת בכל הרכב ובעיקר מושכת זוגות ומשפחות.

מקדשים וארמונות בסרי לנקה

סרי לנקה היא ללא ספק מקום נהדר למי שמחפשים אווירה רוחנית ונהנים מביקור בבתי תפילה, מקדשים וארמונות עתיקים. היכן שלא תבחרו לטייל תמצאו פסלי בודהה, ארמונות ומקדשים מסקרנים, כמו למשל מקדש דמבולה (מקדש הזהב), מקדש גאנגאראמאיה וארמון סיגיריה.

מקדש הזהב בדמבולה - אטרקציות בסרי לנקה

סדנאות מלאכת יד בסרי לנקה

מה עושים בסרי לנקה ביום גשום? בוחרים סדנת מלאכת יד קדומה ומצטרפים אליה – מקרמה, גילוף עץ, קדרות, צורפות ועוד. סרי לנקה היא ללא ספק המקום ללמוד בו תחביב חדש ולרכוש חומרים (איכותיים ולא יקרים) כדי שתוכלו להתמיד בו (ולהשוויץ) גם כשתחזרו הביתה.

שווקים וקניות בסרי לנקה

סרי לנקה היא יעד נהדר לשופינג, עם המון חנויות בוטיק מקסימות, חנויות מסוגים שונים ושווקים צבעונייםף שמהווים אטרקציה בזכות עצמכם ומושכים קהל גדול מדי יום (וחלקם גם מדי לילה). בין הדברים המומלצים ביותר לקנות בסרי לנקה – תכשיטי כסף, ביגוד בהזמנה אישית ותבלינים מיוחדים.

שוק בקולומבו - אטרקציות בסרי לנקה

פארקי מים ושעשועים בסרי לנקה

מזג האוויר בסרי לנקה הוא חם ולח במשך חלק ניכר מהשנה, כך שאם יש אטרקציה שמאפשרת לכם להתרענן ובו בזמן לא להיות כלואים במקום סגור – אדרבא. דוגמא נהדרת הם פארקי המים ופארקי השעשועים של סרי לנקה, אשר יספקו לכם שעות של הנאה. המומלץ ביותר הוא פארק המים פרל ביי (Pearl Bay), שנמצא בבנדרגמה (Bandaragama).

לספוג תרבות בסרי לנקה

בין החוויות העוצמתיות והמשמעותיות ביותר שאפשר לחוות בסרי לנקה – היכרות עם תרבות אחרת, עתיקה ומרתקת – הסינהלים. מדובר בצאצאים של מתיישבים, אשר הגיעו בשנת 500 לפני הספירה לסרי לנקה מאזור צפון הודו. הם הותירו מאחוריהם מורשת מפוארת אותה תוכלו להכיר מקרב במהלך סיור בעיירה קאנדי.

בטן-גב על החוף בסרי לנקה

מן הראוי שנסיים את הרשימה הנהדרת הזו עם פעילות שלא תדרוש מכם מאמץ רב, למעט היכולת להשאיר את הצרות מאחור ולהירגע – בטן-גב על החוף. אם לוקחים בחשבון שמדובר בחופים היפים ביותר בעולם, זה באמת לא מסובך.

עם משקה ביד או בלי, אל מול שקיעה או בכל שעה אחרת, לבד עם ספר טוב או בחיק המשפחה כולה – מדובר בדרך המושלמת לסיים את החופשה ולשריין ביומן תאריך לפעם הבאה בה תגיעו לבקר את סרי לנקה הקסומה.

חופי סרי לנקה - יעד מושלם לחופשת בטן-גב

אהבתם? שתפו מאמר זה!