נוארה אליה

תוכן עניינים

באי קטן באוקיינוס ההודי, ממש מתחת לתת-היבשת, תמצאו מדינה קסומה בצורת דמעה. זוהי סרי לנקה – יעד תיירותי נחשק וחם עבור מטיילים מכל העולם ומישראל בפרט. בסרי לנקה יעדים תיירותיים רבים, אך מביניהם, קיימת לה עיר אחת שבה חובה לבקר – נוארה אליה.

נוארה אליה – מיעדי התיירות האולטימטיביים בסרי לנקה

נוארה אליה היא עיר מופלאה הממוקמת בלב רכס הרים במרכז מדינת סרי לנקה. משמעות שמה הינו "עיר האור". העיר נמצאת בגובה של אלפי מטרים מעל לפני הים, ומציעה נופים עוצרי נשימה בשילוב עם תרבות מיוחדת ושלל אטרקציות מפתות. מזג האוויר בנוארה אליה קריר אך נעים ועל כן, זהו אחד מיעדי התיירות האולטימטיביים שמציעה סרי לנקה.

 

מפלים בקרבת נוארה אליה, סרי לנקה

מה יש לעשות בנוארה אליה, סרי לנקה?

המעטפת הנרחבת שמציעה העיר בהיבט של אטרקציות, חוויות והרפתקאות הינה אופטימלית לכל מטייל ומטיילת. כל אדם יכול לבחור את מה שמתאים לו ועל כן, החוויה שמציעה נוארה אליה הינה דינאמית וגמישה. להלן תחומי התיירות השונים שיפתחו בפניכם בעת ביקורכם באיזור:

נופי סוף העולם בהורטון פליינס

בסופו של דבר, אין אדם שלא יעריך נוף מיוחד ומהפנט. כישראלים, אנו לא רגילים לאור השקיעות עוצרות הנשימה, הנהרות והאגמים העשירים, התרבויות המיוחדות והטבע הפראי והבלתי נגמר. בעת השהות בנוארה אליה תרוויחו רבות מטיולים בטבע. קיימים מסלולים רבים באיזור, אך המומלץ ביותר הינו "הגן הלאומי הורטון פליינס" – המקום המושלם ליציאה מהעיר ולמחקר הטבע הפראי שסובב אותה. תמצאו בו נופים של הרים, אגמים, שדות ירוקים ואף תוכלו לרכוב על סוסים, לנסוע על אופניים וליהנות מספורט אתגרי. המקום מציע שדות פתוחים בצבעי צהוב, ירוק וכחול ומבט על "צוקי סוף העולם" שבו, אליהם מגיעים לאחר טרק קצר של כתשעה וחצי קילומטרים.

מטעי תה באזור נוארה אליה, סרי לנקה

הנופים של אלה

בקרבת העיר נוארה אליה תמצאו את אלה, המציעה מסלולי הליכה מקצרים ועד ארוכים ונופים שלא ניתנים להשוואה עם אף מקום אחר. ההרים העצומים, העמקים היפיפיים, הצומח הירוק והחיות המשוטטות באיזור יקנו לכם חווית טיול קסומה.

שווקים סרי לנקים

השווקים בסרי לנקה מציעים אותנטיות מזרחית ואופציות בלתי נגמרות לקניות. בדים איכותיים, ביגוד (מומלץ לחזור עם שרוואל או שניים), אומנות, כלים בעבודת יד, אוכל ועוד – אלו רק פני השטח כשמדובר במוצרים השונים שתמצאו בשווקים של נוארה אליה. כל מה שתצטרכו לעשות זה לצאת ממקום הלינה שלכם, להיכנס לרחוב הראשי ולצאת למסע בין החנויות השונות שבו.

אוכל מהמטבח הסרי לנקי

המטבח הסרי לנקי מפורסם בעולם בשל טעמיו הייחודיים – האוכל מבוסס על הבישול ההודי, אך מתהדר בתוספות ייחודיות לתרבות העשירה והעתיקה של תושבי האי. בעיר עצמה קיימות מסעדות מעולות רבות, דוכנים ייעודיים למאכלים שונים ויהלומים נסתרים של מסעדות מקומיות ונוחות לכיס. בין המנות מהן תוכלו ליהנות בעיר תמצאו: דגים, בשר (למעט בקר), ירקות צבעוניים וטרופיים, מאכלים חריפים ועוד.

חיי לילה

למרות גודלה הקטן יחסית, נוראה אליה מציעה מספר ברים ופאבים מקומיים, בהם תוכלו ליהנות מחיי לילה נעימים. בלילות הקרים, בעיקר בתקופת החורף, מתמלאים הברים השונים בתיירים שמחפשים מחסה חמים ונעים.

איך מגיעים לנוארה אליה?

ההגעה לעיר פשוטה ונוחה. היא ממוקמת במרכז האי ועל כן, ההגעה אליה מתאפשרת במגוון דרכים. ראשית, ניתן להגיע אליה בעזרת טיסה פנימית משדה התעופה קולומבו. בנוסף, תוכלו לשכור רכב ולנסוע בדרך שאורכה כ-160 קילומטרים קסומים. לבסוף, תוכלו ליהנות מחוויות רכבת יפיפיה ונעימה. לאחר הגעתכם לעיר, תוכלו להתנייד בתוכה עם הרכב השכור, ברגל (העיר אינה גדולה) או במוניות.

הרכבת מנוארה אליה לקנדי, סרי לנקה

לסיכום – חשוב לזכור

נוארה אליה הינה יעד תיירותי אולטימטיבי, עובדה זו ברורה לכל. עם זאת, חשוב לזכור כי מדובר ביעד מבודד יחסית שנמצא בלב מדינת עולם שלישי. הביטחון האישי שלכם מגיע לפני כל דבר ועל כן, בעת שהותכם בעיר פתחו עין בעת הסתובבות בשעות החשכה, היזהרו מנוכלים ורמאים, שימרו על הרכוש האישי שלכם, וודאו כי מזג האוויר תואם את האטרקציות שתכננתם וחשוב לא פחות – הביעו כבוד כלפי המקומיים.

אהבתם? שתפו מאמר זה!