סרי לנקה עם ילדים

תוכן עניינים

מתכננים חופשה משפחתית באווירה אחרת? סרי לנקה קוראת לכם. טבע, חופים, בעלי חיים וקולינריה הם חלק קטנטן מהחוויה ואם אתם מתלבטים, האמינו לנו – מדובר בנופש שעוד תתגעגעו אליו. מה כל-כך מיוחד בסרי לנקה ומדוע דווקא היא מתאימה לחופשה משפחתית? כל התשובות ממש כאן.

טיול בסרי לנקה עם ילדים – האם זה כדאי?

שאלה קלה עם תשובה קלה – כן. וכשזה נאמר, נתחיל מהסוף – לא מדובר ביעד עם אטרקציות מנקרות עיניים. למעשה, אפילו רשתות מזון מהיר שהייתם מצפים לפגוש שם – כמעט ולא נמצאות אבל אל תתנו לזה לעצור אתכם – דווקא ה"מחסור" נותן מקום לדברים הרבה יותר טובים.

מה למשל? למרות היותה יעד פופולרי, סרי לנקה מצליחה לשמור על אותנטיות, עם נופים בתוליים, טבע הפראי, בעלי חיים, שווקים, חופים, ארמונות ותרבות מסקרנת שכדאי להכיר. כמצופה מיעד אקזוטי, מזג האוויר בה חם, מה שללא ספק תורם לתחושת החופש ולהשלמת האווירה ניתן למצוא בסרי לנקה ריזורטים מהממים בהם תוכלו להתפנק, במחיר יחסית נוח לכיס.

סרי לנקה עם ילדים

סרי לנקה עם ילדים – מה אוכלים?

טיול בסרי לנקה עם ילדים יכול להיות מאתגר מבחינה קולינרית – המטבח המקומי חריף יחסית אך עם זאת, יש מאכלים בסיסיים שתמיד אפשר לסמוך עליהם – אורז לבן, חביתה רגילה, פירות וירקות.

נוסף לאלה, אם תשריינו מקום לינה הכולל מטבח – מוצרי היסוד זולים ותוכלו לבשל בעצמכם, או לחילופין – תוכלו לאתר את סניפי רשתות המזון הבינלאומיות (אין הרבה, אך הם קיימים) כמו למשל KFC ופיצה האט, ולזלול.

אטרקציות בסרי לנקה לילדים

אם מדברים על אטרקציות בסרי לנקה לילדים הרי שההיצע גדול, אך יש כמה פעילויות שלא כדאי לכם לפספס:

הפארק הלאומי יאלה: הפארק הלאומי מספק חוויה בלתי נשכחת לגדולים וקטנים, עם נסיעה בג'יפים לעומק הסוואנה, לצד פלגי מים ואגמים יפהפיים, שם תפגשו בעלי חיים פראיים כמו תנינים, קופים, פילים ואפילו נמרים ודובים. אל תשכחו לקחת מצלמה.

פעילויות עם בעלי חיים: יש עוד המון פעילויות עם בעלי חיים, כמו למשל ביקור בבית מחסה לפילים אשר כולל רחצה והאכלה, תצפית לוויתנים (בחודשים ינואר-אפריל) סיור במדגרת צבי ים ולצפות בשחרורם לים ועוד.

ביבשה, באוויר ובים – הנופים של סרי לנקה: הנופים בסרי לנקה עוצרי נשימה ויש שלל הזדמנויות לצפות בהם מזווית ייחודית. למשל, טיסה בכדור פורח מעל יערות הגשם, נסיעה ברכבת עם נופים מתחלפים שכל אחד מהם יפה מקודמו או שייט בסירה שקופה מעל שוניות אלמוגים ומגוון עצום וצבעוני של בעלי חיים.

אקסטרים: אם אתם מטיילים עם ילדים גדולים ואמיצים, יש אטרקציות שיעלו לכם את האדרנלין ואיך אומרים? הפחד כבר יחבר ביניכם (בקטע של בונדינג). למשל, רפטינג בקיטולגלה. רק אל תשכחו להביא בגדים להחלפה.

פארקי מים ושעשועים: חוויה מרעננת בימים חמים ולחים במיוחד. הם לא ענקיים, אך יש לא מעט כאלה והם עושים את העבודה – פארק מים אקוויזיט, פארקי משחקים ברשת פווטה ועוד.

העונה המומלצת לחופשה משפחתית בסרי לנקה

כשמדברים על סרי לנקה עם ילדים חשוב להתאים את החופשה למזג האוויר ואם לוקחים בחשבון שהאקלים המקומי טרופי, כדאי לבחור בחודשים שבממוצע פחות גשומים ועם טמפרטורות שמתאימות לבילוי ואטרקציות באוויר הצח – בצפון-מזרח סרי לנקה מדובר בחודשים מאי-ספטמבר ואילו בדרום-מערב האי בדצמבר-מרץ.

קטנה ונעימה – התניידות עם ילדים בסרי לנקה

סרי לנקה היא למעשה מדינת אי קטנה. כמה קטנה? מספיק כדי שתוכלו להגיע ממקום למקום בקלות, בלי להנות מהחוויה המפוקפקת של נסיעות ארוכות. האטרקציות המרכזיות נמצאות כולן במרחק לא גדול אחת מהשנייה, כך שאם תצטרכו לנסוע, מדובר בנסיעה קצרה בלבד, מה שהופך את החיים קלים בחופשה עם ילדים.

באשר לנסיעות אלה, הדרך המומלצת והנוחה ביותר כשמדובר על סרי לנקה למשפחות היא באמצעות נהג-מדריך מקומי שיסיע וידריך אתכם. מדובר בשירות מקובל ויחסית זול ואם תדאגו לכך מראש תוכלו לשריין נהג שכזה למשך כמה ימים.

מסלול מומלץ לטיול בסרי לנקה עם ילדים

מכיוון שמדובר ביעד אקזוטי, כדאי להתאים את החופשה למזג האוויר ולבחור באיזה אזור של האי לטייל – האי עצמו קטן, אך ההבדלים בין הצפון לדרום הם שמים וארץ.

מבחינת מסלולים, יש כמה אפשרויות והכל תלוי בהעדפה שלכם – עבור מי שנהנים מטיול חופים – תוכלו לבחור חוף ממנו תתחילו ולהתקדם לאורך קו החוף, כשבכל לילה תלונו במלון (או ריזורט, או אכסנייה) אחר.

לעומת זאת, אם אתם משפחה שאוהבת להכיר מקומות חדשים דרך הרגליים, מומלץ ללון דווקא במרכז האי ומשם לצאת לטיולי יום – תצפיות, מקדשים, בעלי חיים ועוד. למשל, טרק הזריחה המפורסם לפסגת אדם (שימו לב, אומנם כמה שעות אך הטיפוס קשה – לא לילדים קטנים!).

מבולבלים? כאמור, מדובר באי לא גדול ותמיד תוכלו לשנות את התוכניות. בינתיים, התחילו ביעד ידידותי כמו העיר ההיסטורית קאנדי שסביבה מטעי תה, גבעות מוריקות ואגם ציורי. זהו יעד נהדר לטיולים בחיק הטבע וגם בעיר עצמה לא משעמם – מסעדות, בתי מלאכה, שוק, גנים בוטניים, מקומות לינה מצוינים ואטרקציות למשפחה כולה.

לסיום, כמה המלצות לטיול עם ילדים בסרי לנקה

  • זולה ככל שתהיה סרי לנקה, חופשה משפחתית היא עסק יקר – הזמינו מראש את המלונות וכרטיסי הטיסה ובידקו גם חבילות משולבות.
  • ביחרו מלון עם הפעלות לילדים – בריכה, מתקנים ומועדון ילדים.
  • יש המון אטרקציות ואין סיבה להתפשר – ביחרו בהתאם לגיל הילדים ותחומי העניין שלהם.
  • מטיילים עם ילדים קטנים? קחו עגלה ומנשא – האמינו לנו, זה משנה חיים.
  • הירשמו לסדנת בישול מקומית – מעבר לחוויה המהנה, יש ילדים שזו בדיוק ה"דחיפה" לה היו זקוקים כדי להתנסות בטעמים חדשים.

כתבנו גם על הנושאים הבאים:

 

אהבתם? שתפו מאמר זה!