היקדואה

תוכן עניינים

בעמוד זה תוכלו למצוא את כל המידע החשוב על היקדואה שבדרום סרי לנקה: מידע על חופים, מלונות, אטרקציות וגם מסעדות. הצוות של בוא לסרי לנקה ריכז בעבורכם את כל המידע החיוני.

היקדואה שבסרי לנקה ממוקמת בחוף הדרומי שלה ומציעה חופים מרהיבים ומתאימים לגלישה, מסעדות, מלונות ואטרקציות רבות. היקדואה משמשת יעד תיירותי פופולארי לא רק עבור תיירים מארצות אחרות, אלא גם עבור תושביה של סרי לנקה.

אין ספק שהיקדואה, שנמצאת צפונית לעיר גאלה, מספקת גן עדן טרופי אמיתי למבקרים בה ויחד עם זאת מגוון האטרקציות והאפשרויות שלה גם עלול לבלבל. בדיוק מסיבה זו ריכזנו עבורכם מידע שימושי במאמר הבא. קריאה מועילה!

חוף היקדואה וחופים באזור

אין ספק שאחת הסיבות העיקריות לבקר בעיירה היפה הזו היא חוף היקדואה, המציע תפאורה בתולית וציורית לשיזוף, טיולים נינוחים ושחייה במי הטורקיז של האוקיינוס ​​ההודי.

המים השקטים והצלולים מושלמים לשנורקלינג, גלישה והירגעות ומהווים משכן לחיים ימיים צבעוניים במיוחד. החוף עצמו משובץ בצריפים ובתי קפה מקסימים וכאן תוכלו למצוא גם אפשרויות לינה שעליהם ידובר בהמשך המאמר.

חוף היקדואה, סרי לנקה
חוף היקדואה, סרי לנקה

חופים נוספים באזור:
חוף נאריגמה (Narigama): בעוד שחוף היקדואה מעניק מפלט לרוב התיירים באזור, תוכלו למצוא אלטרנטיבה שקטה יותר בחוף זה, המתאפיין בחול רך במיוחד ועצי דקל המוסיפים לאווירה הטרופית השלווה.

בנוסף אליו, חוף סיניגמה (Seenigama) מציע מחשופי סלע בצורות מרהיבות והוא ידוע בשקיעות הרומנטיות והמרהיבות שלו, המספקות אווירה מושלמת למבקרים המעוניינים באווירה שקטה ואינטימית.

גלישה בהיקדואה

אם הגעתם להיקדואה כדי לגלוש, כאן תוכלו למצוא עוד המון גולשים בכל הרמות שחולקים עמכם את התחביב מלא האדרנלין הזה. גלישה בהיקדואה נמנית על האטרקציות הכי חזקות וחופיה מציעים אתרי גלישה המתאימים כמעט לכל רמות הגלישה.

נקודת הגלישה המרכזית בהיקדואה, שאותה כדאי להכיר, ידועה בכינויה "הנקודה של בני" (Benny’s) על שם הגסטהאוס הסמוך לה ומציעה גלים עוצמתיים ומאתגרים המושכים גולשים מתקדמים מרחבי העולם. נקודה פופולרית נוספת היא ה-North Jetty.

אטרקציות בהיקדואה

היקדואה שבסרי לנקה מציעה לתיירים המון אטרקציות מדליקות מכל הסוגים ואין ספק שאחת הידועות בהן היא האפשרות לשחות עם צבי ים.

בחוף היקדואה יש מספר נקודות המתאימות למפגש עם צבי ים, כשהמוכרת שבהם נמצאת ממש מול מלון Hikka Tranz by Cinnamon. עם מעט מזל, במקומות מסויימים תוכלו אף לצפות בצבי ים קטנטנים בוקעים מהביצה!

צבי ים בהיקדואה, דרום סרי לנקה
צבי ים בהיקדואה, דרום סרי לנקה

כמו כן, אם אתם לא קצרים בזמן, אנו ממליצים לבקר באחד מהפארקים הלאומיים של היקדואה, למשל Udawalwe National Park היפהפה, בו תוכלו לחוות ספארי פראי אמיתי! באפשרות המבקרים לתאם ספארי של יומיים או של חצי יום, וכך תוכלו להתאים את החוויה המדויקת עבורכם.

אטרקציה נוספת וחינמית היא ביקור במוזיאון הצונאמי של היקדואה (Community Tsunami Education Center & Museum), הממוקם כעשר דקות נסיעה ממרכז העיירה. המוזיאון הוא למעשה בית משפחתי, שבו נאספו המון עדויות על הצונאמי שהתרחש ב-2004. עדויות אלו ממחישות בצורה מעולה עד כמה הרסני היה אותו צונאמי.

האנדרטה לזכר קורבנות הצונאמי, היקדואה, סרי לנקה
האנדרטה לזכר קורבנות הצונאמי, היקדואה, סרי לנקה

מלונות מומלצים בהיקדואה

גם כשמדובר בלינה, העיירה מציעה מגוון מלונות ואתרי נופש המתאימים לתקציבים והעדפות שונות. עבור אלו המחפשים יוקרה ופינוק, מלון קורל סנדס (Coral Sands) הוא בחירה פופולרית עבור תיירים המגיעים עם תקציב גבוה יחסית. המלון ממוקם ממש על חוף היקדואה, ומציע חדרים יוקרתיים, נוף מדהים אל הים, ספא, בריכה ושירותים נוספים.

מלון Villa Saffron Hikkaduwa המעולה (5 כוכבים!) מציע אווירה שלווה יותר, חדרים מעוצבים להפליא ואווירת גן המאפשרת הירגעות מושלמת.

אם אתם מטיילים על תקציב מדוד, באפשרותכם למצוא אכסנייה או גסטהאוס מבין האופציות הרבות המצויות על הרחוב הראשי ובסמטאות שמסביב. אכסניית Hikka Surf Hostel, למשל, היא אופציה מצוינת, הממוקמת במרחק צעדים ספורים מחוף הים. אכסניה זו מציעה חדרים נוחים ומאובזרים ויש לה ביקורות מעולות ברשת.

סירות בחוף היקדואה לעת שקיעה, דרום סרי לנקה
סירות בחוף היקדואה לעת שקיעה, דרום סרי לנקה

מסעדות בהיקדואה שבסרילנקה

אוהבים לאכול אוכל טוב? היקדואה היא מושלמת עבורכם!

העיירה נחשבת גן עדן לאוהבי אוכל, והיא מציעה מגוון רחב של אפשרויות שמתאים לכל חיך. החל ממטבח סרי לנקי מסורתי, דרך פירות ים ודגים ועד לטעמים בינלאומיים, המסעדות בעיירה הציורית הזו מציעות מגוון קולינארי מפתיע.

לחוויית אוכל סרי לנקה אותנטית, ביקור במסעדת Funky de Bar הוא לא פחות מחובה! מדובר במסעדה תוססת וייחודית, המגישה קארי טעים, מאכלי ים מיוחדים ואוכל רחוב מעורר תיאבון.

המסעדה המקומית Isira Coffee Shop גם היא נחשבת למומלצת במיוחד והיא מציעה שילוב של אוכל אסייאתי וסרי לנקי, כולל אופציות לצמחונים ולטבעונים.

אם חיפשתם אוכל כשר, תוכלו למצוא אותו במסעדת היקדואה הממוקמת בבית חב"ד, ומציעה תפריט עשיר ואיכותי בכשרות מהודרת.

מזג אוויר בהיקדואה

העונה המומלצת לביקור בהיקדואה ולגלישה בחוף היא בין דצמבר למרץ, בזמן העונה היבשה בדרום-מערב סרי לנקה. מזג האוויר בהיקדואה חם וטרופי לכל אורך השנה, עם טמפרטורות הנעות בין 24 ל-31 מעלות. בהזדמנות זו נזכיר כי כתבנו על מזג האוויר בסרי לנקה, כולל פירוט לפי חודשים ספציפיים לאורכה של השנה.

נושאים נוספים שעליהם כתבנו בהרחבה:

אהבתם? שתפו מאמר זה!